Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælg dog DONG..

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:
Jeg spørger her af interesse, og ikke for at være polemisk, men hvori består skattelyet (i forhold til Danmark i hvert fald)?

Hel konkret hvad aftalen vil indeholde, så giver jeg ikke meget for det. Der er sikkert rigtig mange huller i den. Desuden, hvorfor ikke holde den på dansk jord, når nu der er købere til det? GS forgylder alle de store hoveder, eller det virker sådan, siden at alle synes det er sådan en skide god ide.

Det der er skummelt i dette, for mig at se (man behøver ikke nødvendigvis at være enig) er 2 ting:

1. Man sælger 19% af aktierne for samme fordele som 50%+, hvilket vil sige at vi sælger Dong for 19% af aktierne, GS får alt at sige omkring Dong's fremtid og kan lave alt det om de vil, så det giver jeg ikke meget for.

2. Skattelyet består i at man støtter op omkring et selskab som har det værste ry og metoder og som lever i skattely. Hvis man vælger at sælge til sådan en køber, understøtter og erkender man at skattely er ok. For mig at se, er det skandaløst at man vil støtte det. Den kære finansminister skal da også i samråd for det, men det sker der sikkert intet ved.

Hvad der er rigtigt eller forkert. Ved det ikke, men jeg tror det går grueligt galt, hvis det ender med et salg til GS

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)