Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogføre en difference i balancen?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Har netop lavet 2013 regnskab for mit Aps. Balancen viser 6 kr. forskel aktiver/passiver. Fra tidligere har jeg set forskellige løsninger af tilsyneladende samme problem. Revisor 1 skruede alene på passivernes ’Gæld til virksomhedsdeltagere og ledelse’, og fortalte at posten dækker forskel ved opgør af alle posteringskonti pr. 31.12. (Råbalancen) Næste år skruede revisor 2 lidt på samme post, men modposterede i resultatopgørelsen via ’Andre finansielle indtægter’. (Hvordan det hele så kan hænge sammen med at efterfølgende beregnes skat som også indgår i balancen) 2013 regnskabet er MEGET enkelt!  Differencen skyldes ikke årets posteringer. (Heller ikke øreafrunding) Har ikke fidus til revisor 2’s kontospec. for 2012 i alle detaljer, omend regnskabet balancerer. Undgår helst mere besvær med revisor 2. Hvordan får jeg lettest de 6 kr. ud af verden? Er det så nemt som for revisor 1? På forhånd tak for hjælp.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:47

Jeg ville altså finde fejlen. Hvis det balancerede ved årets indgang og ikke gør det nu i et simpelt regnsskab burde det være til at finde fejlen for teoretisk kunne 6 kr dække over 10.006 kr den ene vej og 10.000 kr den anden vej i fejl. Bare at skrue på gæld til virksomhedsdeltager er ikke en god løsning ligesom andre financielle poster også er lappeværk, og måske de 6 kr nu er modsat vej så det skal stå som aktionærlån (ulovligt) 

bruger de et regnskabsprogram, for så burde det egentlig ikke kunne ske, at du bogfører noget der ikke er i balance helt enkelt? Når det er så enkelt 2013 som du skriver, så skal du kunne finde 6 kr i ubalance

vh John H

Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:43

Hej John.

Tak for svar. Vender tilbage senere...

mvh
/Steen

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 19:03

Fejlen kan ligge i dine åbningsposteringer, kontroller derfor om primo stemmer, såfremt du ikke har fået din revisors efterposteringer, så få dem og problemet løses.

sammenlign din primo med årsregnskabet, de skal være ens.

men ellers ja så er det bare at gøre som revisor 1, bogføre en et benet postering, dette kun fordi du har en difference på status poster. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)