Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til en webshop faktuara opstilling

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

jeg er snart ved at åbne en webshop. Jeg har dog et lille spørgsmål.

Hvis en vare koster 125 kr, og man køber fra et land uden for EU, skal regnestykket se sådan ud? 

Price = 125
VAT = 0
Total = 125

og hvis en dansker eller en der bor i EU køber varen, skal det så skrives sådan her op?

Price = 100
VAT = 25
Total = 125

Er det korrekt forstået, at det man ser i shoppen, det også det kunden kommer til at betale....

Hvis jeg nu leger en kunde som kommer fra et ikke EU land, og køber henholdsvis fra www.soulland.com og www.tricotage.dk (begge sider er danske) så får man to forskellige regnestykker.... , hvilket skal man følge....

Håber der er nogle kloge hoveder som li kan hjælpe mig lidt på vej, tak :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 23:05

Hvis du sælger til kunder i Danmark skal du opkræve 25 % dansk moms - uanset om det er virksomheder eller private.

Sælger du til private i EU skal du også opkræve 25 % dansk moms medmindre du når op og sælge over et vidst beløb. Hvis du gør det skal du momsregistreres i de(t) land(e) hvor du sælger for mere end det beløb, og betale moms til de(t) land(e) separat.

Du kan se de grænser på dette linkhttp://ec.europa.eu/taxation_customs/taxation/vat/how_vat_works/distance_selling/index_en.htm 

Hvis du sælger til virksomheder, hvor du har deres momsnummer - og har verificeret det - skal du sælge det uden moms, men skrive på fakturaen at der er omvendt betalingspligt. Det betyder basalt set at de skal regne moms ud i deres eget land af statistiske årsager. Så hvis du køber noget fra udlandet skal du også tillægge 25 % dansk moms og så må du fratrække det igen.

Uden for EU skal du som hovedregel ikke opkræve moms.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Skrevet kl. 23:16

Kristoffer - Serverfruit:

Hvis du sælger til kunder i Danmark skal du opkræve 25 % dansk moms - uanset om det er virksomheder eller private.

Sælger du til private i EU skal du også opkræve 25 % dansk moms medmindre du når op og sælge over et vidst beløb. Hvis du gør det skal du momsregistreres i de(t) land(e) hvor du sælger for mere end det beløb, og betale moms til de(t) land(e) separat.

Du kan se de grænser på dette link: http://ec.europa.eu/taxation_customs/taxation/vat/how_vat_works/distance_selling/index_en.htm 

Hvis du sælger til virksomheder, hvor du har deres momsnummer - og har verificeret det - skal du sælge det uden moms, men skrive på fakturaen at der er omvendt betalingspligt. Det betyder basalt set at de skal regne moms ud i deres eget land af statistiske årsager. Så hvis du køber noget fra udlandet skal du også tillægge 25 % dansk moms og så må du fratrække det igen.

Hej Kristoffer

Tak for dit svar, det værdsætter jeg.

Jeg er ved at lave en webshop, hvor jeg vil sælge til private personer.  

Jeg er godt klar over, at der skal opkræves 25 procent dansk moms, både dem der bor i DK og i EU. Men må ikke opkræve Dansk moms, hvis man bor uden for EU....Spørgsmålet er hvordan skal regnestykket se ud?

Jævnfør mit indlæg, hvor jeg sætter to regnestykker op, en der bor i DK/EU og en der bor uden for EU.

Jeg har fulgt www.soulland.com måde sætte regnstykket op, men kommer i tvivl, når jeg ser hvordan www.tricotage.dk gør det...

Hvilket regnestykke skal man følge, hvad er den korrekte måde at sætte det op så man "ikke træder nogen over tæerne"...?

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 23:26

Zahid:

Kristoffer - Serverfruit:

Du kan se de grænser på dette link: http://ec.europa.eu/taxation_customs/taxation/vat/how_vat_works/distance_selling/index_en.htm 

Hej Kristoffer

Tak for dit svar, det værdsætter jeg.

Jeg er ved at lave en webshop, hvor jeg vil sælge til private personer.  

Jeg er godt klar over, at der skal opkræves 25 procent dansk moms, både dem der bor i DK og i EU. Men må ikke opkræve Dansk moms, hvis man bor uden for EU....Spørgsmålet er hvordan skal regnestykket se ud?

Jævnfør mit indlæg, hvor jeg sætter to regnestykker op, en der bor i DK/EU og en der bor uden for EU.

Jeg har fulgt www.soulland.com måde sætte regnstykket op, men kommer i tvivl, når jeg ser hvordan www.tricotage.dk gør det...

Hvilket regnestykke skal man følge, hvad er den korrekte måde at sætte det op så man "ikke træder nogen over tæerne"...?

Nu må nogle af de andre kloge hoveder rette mig hvis jeg tager fejl, men så vidt jeg ved er det fuldstændig ligegyldigt hvordan du stiller det op så længe man tydeligt kan se hvad man har købt, hvad prisen er, den totale pris, og moms. Derudover skal fakturaen selvfølgelig også indeholde navn, adresse, cvr på sælger og køber.

Plus den skal indeholde fakturadato samt forfaldsdato.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Skrevet kl. 06:22

Hej Kristoffer

Jo tak for dit svar, men kom jo ikke så langt med det svar :-) Det med navn adresser og CVR har jeg på plads, (det var ikke det jeg snakkede om)

Muligvis er det ligegyldigt, men jeg vil gerne ha orden på sagerne, inden jeg "åbner" webshoppen smil.

Gider ik ha moms skat bag nakken :-)

På forhånd tak. Er der ik andre kloge hoveder som li kan hjælpe mig lidt på vej tak...

mvh

Zahid

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)