Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura uden CVR, er den okay?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Har lavet denne kvittering/faktura som jeg sender ud via e-mail efter betalingen er gennemført. Jeg har ikke CVR-nummer på nuværende tidspunkt, derfor står der intet omkring moms. Har læst at når man ikke kan skrive CVR skal man skrive sit personnummer - er det korrekt? Eventuelle rettelser? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke et krav med CPR nummer men ofte bruges det. Du kan nøjes med dit navn og din adresse evt suppleret med fødselsdato rent lovmæssigt, med mindre det er ydelser du leverer hvor betaleren skal indberette til skat, for så kræves CPR nummer som du kan skrive som du angiver.

Det afgørende er, at din beskrivelse af dig er entydig og til en hver tid kan bruges til at identificere dig så længe vi taler om salg af varer uden moms (og husk grænsen: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Amino.dk Skrevet kl. 17:28

husk dog at du kun har mulighed for at fakturere 50.000 årligt på dit CPR-nummer/Navn :)

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 17:29

Som John skriver, så er CPR ikke en nødvendighed. Har fået det mundtligt bekræftet to gange af Skat. Desuden overføres der vel digitalt, så du kan altid findes qua din bankkonto ;)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)