Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leasing af bil

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har i min virksomhed en kørende sælger, som køre rundt i Jylland. Han køre lige nu i sin egen bil og det koster virksomheden 4000-8000kr i kørepenge om måneden. 

Vi overvejer derfor at lease en billig bil, som køre mange km på literen og diesel.

Kan det betale sig?

Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ukendte iværksætter

At udbetale kørsespenge kan være ekstremt dyrt for virksomheden, så umiddelbart er andre løsninger bedre.

Leasing af biler vil mange gange give jer øget fleksibilitet, og en rentefordel, så umiddelbart vil jeg sige at omkostningerne kan reduceres betydeligt.

En anden mulighed er også at virksomheden køber bilen, evt. til en medarbejder der bliver beskattet, men tal med revisor om det.

Nu ved jeg ikke hvad I/han kører med, men hvis I kan nøjes med en mindre bil, er er virkelig noget at hente.

En Skoda Fabia koster fx kun fra 115.000,- kr. (inkl. moms) og kører op til 29,4 km/l diesel, i Greenline udgaven (til 165.000,-).

Et andet godt bud er fx en Smart forwtwo, der fås fra 100.000,- og vækker opsigt i gadebilledet. At plastre en Smart ind i reklamer koster kun omkr. 8000,- hvilket vi har gjort på www.altomhus.dk.

Umiddelbart vil mit svar være: ja, det kan med stor sandsynlighed godt betale sig.  

Held & Lykke, 

Mick

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)