Desværre lyder det ikke særlig usandsynligt. der er alt for mange eksempler på, at de ikke har "ressourser" til at hjælpe dem, der virkelig har brug for dem
Du må da have læst lidt for meget Ekstra Bladet - kom lige med nogen seriøs dokumentation for den påstand!
Nu har jeg ikke læst alle svar men svarer blot ud fra dit indlæg.
HVIS nogen folk truer dig og i aller højeste grad truer dig på livet så er det politiet lige med det wupti... det er MEGET strafbart i Danmark.
Har du lavet noget "møg" og selv står inde for "øretæverne" så er det stadig meget strafbart at true folk. Vi har et retssystem i Danmark som tager hånd om HVIS folk ikke bliver behandlet ordentligt og denne/disse mand/mænd må gå denne vej hvis de vil dig noget.
Det er enkelt at få nogle til at tæske andre men det er ikke sådan at samfundet skal hænge sammen så jeg ønsker dig aldt mulig held med din sag så du kan blive fri for din plage-ånd.
Du må da have læst lidt for meget Ekstra Bladet - kom lige med nogen seriøs dokumentation for den påstand!
Hvis du læser teksten i det oprindelige indlæg, er det: ".. og politiet kan ikke få fat på manden."
Det betyder sandsynligvis at de har været forbi adressen, foretaget et opkald og sendt et par breve. Meget mere gør de ikke ud af det. Men hvad skulle de også gøre? Sætte hele styrken til at opspore ham?
Så det er på ingen måde urealistisk at politiet ikke er til meget hjælp, og har intet med Ekstra Bladet at gøre.
At historien i det oprindelige indlæg måske er lidt for ensidig og unuanceret, er en anden ting. Hvis vi går ud fra at forløbet er rigtigt (og det er bestemt ikke usandsynligt), mangler der også en begrundelse for at en mand er så opsat på at få nogle penge. Det er næppe grebet ud af den blå luft.
Det er om at komme til politiet med det samme. Og så tage fat i der hvor pengene er lånt og gøre opmærksom på at den manglende betaling skyldes "personlig vold eller ved trussel om øjeblikkelig anvendelse af sådan". I tilfælde af man bliver tvunget til at låne penge eller indgå aftaler pga vold eller trussel om vold så er man ikke bundet af disse i henhold til AFTL §28 (og det er jeg ganske sikker på politiet også vil rådgive dig om).
Hvis du nu for hjælp herinde, og ikke gør videre ved sagen. Hvad forhindre så den truende mand at gøre det igen? Du bliver nød til at sætte foden ned og reagere, for ellers er dit problem ikke de minus 4.000 du har om måneden nu, men det endnu større minus du vil få i fremtiden.
Hej har hårdt brug for at finde nogle der vil låne mig penge min bank vil ikke.
Har været truet af en mand til at bytte min bil og så stjal han den den blev byttet til og der var pænt i min. Også tvang han mig til at købe en masse telefoner og er dem jeg ikke har penge til og derfor har stærkt brug for at låne penge da jeg har minus 4 tusind om måneden det vil sige har tonsvis af regninger og telefonerne har han også taget og en masse andet men har ingen penge er arbejdsløs. Han er en farlig forbryder og politiet kan ikke få fat på manden. Så er på røven og har hurtigt brug for penge da jeg ingen går :( håber der er nogle der kan hjælpe mig.
PS han truede og truer mig på livet. Gjorde det ikke af egen fri vilje men i dette land er der svært støt få en smule hjælp.
Mvh
Malene
Hvis nogen skulle låne dig pengene til, at dække dit tab hver måned - hvordan skal vedkommende så få sine penge tilbage? For mig lyder dette blot som et meget dårligt scam! Ingen vil nogen sinde låne dig penge til, at dække et tab i dit forbrug.
Tror du har en bedre chance, at komme med i Luksusfælden. Synes du skulle få styr på din økonomi..
Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.
Det lyder ikke rart. Når det er sagt tænker jeg at du bør gå til politi eller medier, da jeg ikke helt kan se hvordan dit indlæg relaterer til en iværksætterproblematik?
Først og fremmest velkommen til Amino. Hvis det du skriver er sandt, så SKAL ordensmagten tage hånd om det, i sære hvis der er tale om trusler på liv og lemmer.
Jeg tror ikke at man kan vider sælge en bil når der er pant i bilen, det kan kun lad sig gør hvis ejeren accepter salget.
Jeg læser nu aldrig EB - men lad os da bare tage et enkelt eksempel - alle de kvinder, der bliver forfulgt af voldelige ekskærester, når de bliver truet på livet og kontakter politiet, får de 9 ud af 10 gange svaret "vi kan ikke gøre noget, før han har gjort dig noget. Ring når det kommer dertil". Jeg har selv interviewet en del kvinder i den situation - og selvfølgelig blev politiet også bedt om at give deres version - og de sagde til citat, at ja - trusler på livet er stafbart, men de havde ikke ressourcer til at gøre noget ved det.
men de havde ikke ressourcer til at gøre noget ved det.
Jeg kan da også supplere med en "historie" om en som stjal noget hos os engang til en værdi af ca. 1000 kroner. Vi havde nummerplade på manden, og kunne nemt identificere ham.
Politiet konstaterede blot at han var velkendt i politikredse, og at det var hans bil, men de ville ikke gøre mere ved sagen.
Først de vi gennem nogle bekendte som kendte en politimand, og derved fik fortalt historien til ham, blev der rykket på sagen.