Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stor forskel i statistik fra Google Analytics og Unoeuro

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Fra jeg oprettede siden Taskeforum, har jeg haft Google Analytics installeret og holdt øje med besøgstal her. Nu var jeg lige inde på statistikmodulet på Unoeuro (hvor min side er hosted) og her ser jeg, at der er en kæmpe forskel i tallene i forhold til Google Analytics. Tallene fra Unoeuro er mere end 50 % højere end de tal, jeg har fra Google Analytics - og det er uanset om jeg ser på besøg, unikke besøg eller sidevisninger.

Er der nogen, der ved hvad forskellen skyldes? På forhånd mange tak for hjælpen og god aften.

Taskeforum.dk 

Anmeldelser, nyheder, inspiration og daglig blog om tasker.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 185
Fra  Art of Fredskov Skrevet kl. 21:57

Taskeforum:

Hej med jer

Fra jeg oprettede siden Taskeforum, har jeg haft Google Analytics installeret og holdt øje med besøgstal her. Nu var jeg lige inde på statistikmodulet på Unoeuro (hvor min side er hosted) og her ser jeg, at der er en kæmpe forskel i tallene i forhold til Google Analytics. Tallene fra Unoeuro er mere end 50 % højere end de tal, jeg har fra Google Analytics - og det er uanset om jeg ser på besøg, unikke besøg eller sidevisninger.

Er der nogen, der ved hvad forskellen skyldes? På forhånd mange tak for hjælpen og god aften.

Da jeg ikke kender til UEs måde at tracke på kan jeg ikke give et endegyldigt svar, men et godt bud kunne være at de har forskellige metoder at tracke med. Google bruger en cookie som den ligger på computeren, forudsagt den ikke bliver slettet af brugeren, vil brugeren vende tilbage som en "returning visitor".

Jeg ved ikke hvordan UE tracker, men det er formenligt ikke en cookie de bruger, og det kan være den kigger på sidevisninger, i stedet for hvor mange realle besøgende der er.

- Et skud i tågen

Mvh.
Fredskov 

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 22:03

En anden mulighed kunne være, at google ikke  tracker når du selv kigger på den side, hvorimod UE nok gør. Hvis du f.eks. bruger wordpress plugin, som kan lade hver med at tracke når man er logget ind. 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 185
Fra  Art of Fredskov Skrevet kl. 22:06

Martin Schadegg Rasch Jensen:

En anden mulighed kunne være, at google ikke  tracker når du selv kigger på den side, hvorimod UE nok gør. Hvis du f.eks. bruger wordpress plugin, som kan lade hver med at tracke når man er logget ind. 

Den del kan du ikke altid regne med. Mine egne besøg bliver tracket, som regel som new visitor da jeg har det med at slette cookies og andre midlertidige filer m.m på en daglig basis.

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 22:23

Projektmageren Fredskov:
Den del kan du ikke altid regne med. Mine egne besøg bliver tracket, som regel som new visitor da jeg har det med at slette cookies og andre midlertidige filer m.m på en daglig basis.

Sagde ikke det lå som standard i google analytics, men at det var en mulighed med f.eks. plugin til wordpress, og det kunne være han havde denne funktion slået til, uden at have lagt mærke til det, hvis der benyttes et plugin. 

UPDATE

Og det kræver ikke cookies, men bare at man er logget ind på sin wordpress side. 

Tilmeldt 16. Dec 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:37

Tak for svar :-) Det kan ikke være mine egne besøg, der gør forskellen, for så mange besøg har jeg slet ikke på siden.

Taskeforum.dk 

Anmeldelser, nyheder, inspiration og daglig blog om tasker.

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 13:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)