Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny Køber fundet til DONG!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 92
Fra  Skiftenergi ApS Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kapitalindsprøjtningen fra Goldman Sachs lyder på 8 mia., men hvis den danske befolkning melder sig på banen som køber, og får fjernet det omtalte incitamentsprogram på 1,5 mia. til ledelsen i dong, er vi kun 6,5 mia. short- med en dansk befolkning på 5,5 mio. er det kun 1.200,- pr. mand (LANGT under prisen på et par nye sko)! Jeg tror på den. Risikoen falder jo alligevel tilbage på el-forbrugerne, så hvorfor ikke gå efter udbyttet?!

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 13:12
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

1 Kontakt omgående Bjarne og overbevis ham om det seriøse

2 lav en kontrakt med de 5,5 mio danskere - husk at forældre skal underskrive for børnene og skaf værger til demente på alderdomshjem til underskrift

3 forklar befolkningen hvor den begavede forskel ligger i forhold til, at staten beholder DONG og tager den risiko der klart er for at der tabes store penge - det er jo allerede befolkningen der betaler hvis der tabes og får udbyttet hvis der vindes

Så skulle den kunne være helt fjong

På den seriøse bane, virker det jo tosset at sælge til nogen der driver virksomhed så tydeligt fra skattely som goldman sachs.

Omvendt virker det også totalt useriøst af fagforeninger år efter tilbud kunne gives, nu pludseligt har læst aviser, og gerne vil give tilbud. Trods det totalt useriøse i det, efter min mening, og trods risikoen for, at ikke ret mange fremover vil turde indgå aftaler med staten, synes jeg Bjarne C burde tage tyren ved hornene og bede om helt konkret bud inden for 1 måned fra de fagforeninger samlet, og tage imod det hvis det er bedre end GS tilbuddet.

Al snak om at sælge ud af "dansk guld" er ren Poul Reichard og røde heste - DONG er en alvorlig og meget stor risiko forretning som skal involvere sig i tabsbrancher med vindmøller o.l. og staten må bestemme, om den vil tage den risiko (beholde DONG) eller vil af med dele af den (sælge)

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 13:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
om den vil tage den risiko (beholde DONG) eller vil af med dele af den (sælge)

Der er vel mere tale om en kapitaludvidelse end et direkte salg?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:19

M:
same thing - 19% af selskabet ud = solgt = risiko for staten ved Dong tilsvarende mindre ved driften af Dong (og gevinstdel mindre)

vh

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Skrevet kl. 17:27

Cookie - John Hannover:

M:

same thing - 19% af selskabet ud = solgt

vh

Jeg ser på det som en kapitaludvidelse, da staten har garanteret at de vil tilbagekøbe aktierne i 2018. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:54

M:
Jeg ser på det som en kapitaludvidelse, da staten har garanteret at de vil tilbagekøbe aktierne i 2018
ikke rigtigt uenig men ved børs into vil ting vel formentlig gå anderledes, men korrekt hvis alt går mod plan så er det tæt på lån

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 28. Jul 09
Indlæg ialt: 79
Fra  eet godt navn Skrevet kl. 23:39

Mon vi kan sælge 19% af folketinget til GS eller ved de godt på forhånd det ville være en dårlig handle, for dem?

Thomas Kaarup

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 01:30

Det er mig en gåde at man vil sælge til nogle som er kendt for at leve i skattely (hvis finansministeriet godkender skattely, så kan alle virksomheder bare komme igang, for så støtter de op omkring det) og for at dræne alle de penge de kan. Det vil ende gruelig galt... Derudover usmageligt at ledelsen i DONG vil tjene millioner på det her og Bjarne C er sikkert også bestukket.

Føler lidt det er som at forære "olien" væk endnu engang.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Skrevet kl. 12:49

Mark | Parfume-S:
Føler lidt det er som at forære "olien" væk endnu engang.

Snakker du om olie i Nordsøen?

Vi har aldrig foræret olien væk, i 1963 startede man forhandlingerne om delingen af Nordsøen, der var to års forhandlinger, og i 1965 besluttede Danmark og Norge at indgå en aftale efter Geneve's princip om en midterlinje-deling. Først i 1969 fandt man oliefeltet Ekofisk (Det største), og de startede først udvinding i 1971. 

Der er så en krølle på halen, ved at Danmark i 1964 under forhandlingerne foreslog en aftale om at delingen skulle revideres såfremt de andre lande ikke var enige. Og i 1969 fik Tyskland delvist medhold, dog var vores aftale med Norge aldrig skrevet ned, og de afslog samme år at gen-forhandle Nordsøen. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)