Forretningsmodellen: Der er mange penge i forbrugerinformation og data der belyser forbrugeradfærd. Relevante forbrugerdata kan sælges flere gange (dvs. til flere forskellige virksomheder), ligeledes kan forbrugerdata afgrænses, således at virksomheder køber præcis de data, de ønsker. Udgangspunkt: Som almen forbruger bliver man tit udsat for diverse spørgeskemaer på internettet. Som regel får man ikke noget for sin ulejlighed ved udfyldelse – måske en mikroskopisk chance for at vinde en præmie, men ellers ikke noget. Konsekvensen heraf er, at mange forbrugere ikke ønsker at bruge tid på spørgeskemaer, fordi de ikke får noget igen. Virksomhederne har til gengæld vanskeligt ved at få adgang til relevante informationer mht. målgrupper etc. Forretningsideen bygger på en model, hvor udfyldelse af forbrugerdata er baseret på forbrugernes nysgerrighed – de får noget igen øjeblikkeligt, når de udfylder data, og har dermed et incitament til at dele deres data. Ligeledes tilskynder modellen til at de opfordrer venner og bekendte til at gøre det samme. Jeg søger: en web-programmør med erfaring med store databaser/datainput via www og beregning/output via www i grafisk form (søjler etc.). Honorering: No cure-no pay. 50/50 ejerskab. Gratis arbejde indtil overskud. |
Ville være godt hvis du skrev lidt om dig selv. Hvad du ville kunne tilbyde et partnerskab ud over idéen, hvor i landet du arbejder fra, og om det er nødvendigt at være i nærheden af der osv.