Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omdanne enkeltmandsvirksomhed til IVS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Holbæk
Tilmeldt 16. Nov 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har startet min virksomhed op i september 2013 som enkeltmandsvirksomhed. Nu vil jeg gerne omdanne den til IVS, men er i tvivl om jeg skal lukke min enkeltmandsvirksomhed og oprette et nyt IVS (nyt CVR) eller om jeg skal omdanne efter reglerne om skattefri virksomhedsomdannelse. Jeg har ikke haft mere end 10 tkr i omsætning og næsten det samme i omkostninger. Er der noget jeg overser eller er det nemmeste ikke bare at lukke ned og starte op igen??

Fra Aarhus
Tilmeldt 21. Dec 13
Indlæg ialt: 138
Fra  RankScanner Skrevet kl. 19:57

Jeg vil mene, efter at have været i samme situation, at den simpleste løsning, er at lave oprette et nyt CVR (evt. som IvS), og sælge aktiverne over i det nye selskab, hvorefter du så lukker det gamle når alle bilag og posteringer er afsluttet. Men det afhænger naturligvis af detaljerne.

Har du mange posteringer årligt, og evt. flere ansatte end dig selv?

Fra Holbæk
Tilmeldt 16. Nov 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:07

Nej det er kun mig selv og jeg har måske 10 posteringer i 2013. Starter først rigtig aktivitet fra marts. Ingen aktiver. Så skulle der vel ikke være nogen skattemæssige/juridiske problemer i bare at lukke ned og starte op igen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37

IVS kan kun stiftes med kontanter, det er derfor ikke muligt at omdanne enkeltmandsvirksomhed eller I/S til IVS.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:57

En skattefri virksomhedsomdannelse er heller ikke omkostningsfri, så hvis virksomheden ikke er kr. 50.000 værd, så ville jeg tage beskatningen af den personlige virksomhed nu og her, og sælge den over i IVSet. Det lyder heller ikke til, at det er betydelige beløb vi taler om i denne tråd

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:10

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)