Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inkasso - en dyr løsning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det her er blot mit behov for at få lettet trykket :)

Jeg er en relativ ny selvstændig, jeg har dog pga. min egen naivhed og dumhed fået mig 3 dårligere betaler. De skal til inkasso tænkte jeg, jeg vil sq have mine penge. Men her har jeg fået mig et par endnu dyre lektioner.

Jeg har naturligvis betalt et inkasso for at tage mine sager. Det koster lidt penge, men pyt, de er godt givet ud tænker jeg

Alle sager går videre til fogedretten, i det ingen af mine dårlige betaler reagere. 3x fogedret gebyr ... flere penge... men pyt, nu er det jo fogedretten og så får jeg sikkert mine penge snart

Nænej mine venner, 2 af mine dårlig betaler melder at de ikke kan betale - insolvent (gælder 6 mdr.) og en vælger at smutte og skifte tilsyneladende!! FEDT!

Nu er fredningstiden for de 2 der var insolvente over og nu kan jeg igen sende dem til fogedretten = JA gebyr for fogedretten IGEN! (har ikke besluttet om jeg gør dette)

og nåja, mod et gebyr, kan der laves en eftersøgning på ham der smuttet ... suk

Alt dette, samtidig med at jeg også betaler for dem fører mine sager.

Hvad er pointen med denne tekst? udover at jeg har dummet mig? Jo vil gerne komme med et par tips, som andre nystartet kan lærer lidt af (hvis de har lyst)

1. Hvis du godkender betaling via Bankoverførsel, skal du sikker dig at pengene går ind FØR du sender en evt. varer (en kvittering er IKKE nok!)

2. At sende folk til inkasso og fogedret, er ikke en sikkerhed for du får dine penge igen, med det er derimod en sikker udgift. Overvej derfor nøje om det kan betale sig, eller om du skal tage det som en lærerstreg.

3. Vær opmærksom på, at selv om næsten alle udgifter til inkasso, skal dækkes af skyldner, er der stadig en del tilbage du selv skal dække + det faktum at det ikke er sikkert at du faktisk få dine penge igen, så det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse at kører en inkassosag - også selv om retten er på din side.!

og så må folk sq ellers have en god weekend, mindst jeg overvejer om jeg igen skal sende 2 sager til fogedretten :)

//pete45

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Feb 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:20

Dyrt betalt erfaring. Præcis en sådan historie passer godt ind på Amino

Det er surt at skulle igennem men man skal heller ikke blive et svin fordi andre er det, op på hesten igen også ud og find nogle kunder der sætter pris på produktet og som gerne betaler for det. 

God weekend!

Vh.

Casper Laustsen

Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 334
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 11:16

Hej Henrik,
Tag en snak med en advokat i nærheden af din bopæl om at stå for rykkerproceduren.

Vi oplever at næsten alle betaler ved første rykker, hvor på advokatens logo sidder.

Dog er det primært B2B kunder. Private kunder er noget mere besværlig at få pengene fra.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:52

Det er jo desværre sådan, at hvis man ikke har bevis/belæg for, at kunden ikke kan betale, kan man heller ikke trække tabet fra i sit regnskab (tab på debitorer). Så næsten uanset hvad, skal man en tur forbi sin advokat eller sit inkassoselskab for at få et bilag, der kan lægges ved sagen for at få fradraget.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)