Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En virksomhed under to CVR-numre?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været i en situation, hvor jeg har ville starte virksomhed med en partner. Min partner var uden arbejdsmarkedet og derfor tilknyttet et jobcenter. I hans konkrete situation (som omhandler indviklede regler) måtte han gerne starte et bi-erhverv med eget CVR-nummer, men ikke sammen med andre.

Derfor går mit spørgsmål på om man ville kunne starte en virksomhed, der udadtil virker som en enkelt virksomhed, men som har to selvstændige cvr numre bag sig? Det skulle gerne være en konstellation, hvor begge parter har lige stor indflydelse på driften. Ved spørgsmålet kan virke underligt, men det er på baggrund af underlige regler. Der må gerne tænkes kreativt (på den lovlige måde naturligvis). Kort og godt, hvordan kunne man gøre?

På forhånd tak

Fra Kalundborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 185
Fra  Art of Fredskov Skrevet kl. 02:13

Karl-EM:

Jeg har været i en situation, hvor jeg har ville starte virksomhed med en partner. Min partner var uden arbejdsmarkedet og derfor tilknyttet et jobcenter. I hans konkrete situation (som omhandler indviklede regler) måtte han gerne starte et bi-erhverv med eget CVR-nummer, men ikke sammen med andre.

Derfor går mit spørgsmål på om man ville kunne starte en virksomhed, der udadtil virker som en enkelt virksomhed, men som har to selvstændige cvr numre bag sig? Det skulle gerne være en konstellation, hvor begge parter har lige stor indflydelse på driften. Ved spørgsmålet kan virke underligt, men det er på baggrund af underlige regler. Der må gerne tænkes kreativt (på den lovlige måde naturligvis). Kort og godt, hvordan kunne man gøre?

På forhånd tak

Skal blankt erkende lov og jura ikke er min stærke side. Men tænker umiddelbart man kunne løse på den måde, at du havde "hovedfirmaet" og han var freelancer tilknyttet firmaet. Han ville i papirene ikke have samme indflydelse som dig, men kunne efter intern aftale stadig have indflydelse?

Tilmeldt 11. Nov 13
Skrevet kl. 17:04

Jo det er muligt, at det er den bedste løsning. Det er vel umiddelbart den nemmeste løsning. Jeg ved ikke om der findes andre løsninger, hvor fx. enkelmandsfirmaer kører et fællesfirma sammen? I bund og grund behøver et firma (eller en hjemmeside der tilbyder en ydelse) vel ikke have samme navn som det CVR der ligger bag? I så fald kunne man så benytte to forskellige cvr numre, fx ved at ordrene skiftesvis gik til det ene og derefter det andet cvr?

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 564
Fra  HD Trading Skrevet kl. 17:20

Helt enkelt er det sådan at en virksomhed er knyttet til et CVR nr.

Hvis det er en enkeltmands virksomhed, så vil det være den person som har oprettet firmaet og tilknyttet sit CVR nr. som står som den juridiske ejer.

Hvis begge skal eje virksomheden, vil det nok være bedst at oprette et aps. da man lovgivnings mæssigt får det mere korrekt.

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:21

nej man kan ikke være to ejere af en personlig ejet enkeltmandsvirksomhed - det kræver enten I/S eller et selskab

Det lyder rodet med ordrene skiftevis går til det ene og det andet selskab, men hvis I kan styre det og kunderne ved hvilket CVR de handler med hver gang, så er det ikke som sådan forbudt - Kunden skal kunne vide hvilket CVR de handler med, det er klart krav og skal fremgå af faktura m.m.

Du kan ansætte ham men så ryger dagpenge eller kontanthjælp vel. Han skal være sikker på hånden i hvad han gør med CVR og halvdelen af ordrene så det ses som bi-erhverv. Det lyder ikke ret let - og ganske rodet for kunderne hvis ikke I kan oprette I/S eller selskab

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 13
Skrevet kl. 09:58

Tak for svarene. Ja jeg ved at det lyder lidt rodet.

Jeg tror helt konkret, at jeg tænkte opsætning som følgende:

At et navn - fx Nyborg consulting - kunne have forskellige enkelte bag sig der arbejde mere eller mindre selvstændigt. Fx en Paul Nyborg med cvr xxxxxxxx og Kirsten Nyborg med cvr xxxxxxxx.

Når kunden så fik en regning ville, der så stå fx Paul Nyborg med cvr nr. Og Nyborg conculting ville så ene og alene være hjemmesiden, hvor man kontaktede igennem og kunne se udbuddet fra.

Er dette en hel utænkelig opsætning? Og findes der ikke noget lignende?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:54

så længe kunderne får faktura fra korrekt cvr nummer så er der intet i vejen for det - evt skriv på Nyborg ConSulting at den består af xxx og xxx som cvr

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)