Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan registreres lukning af virksomhed på min selvangivelse?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Er der nogle af jer der kan fortælle mig, hvor på min selvangivelse jeg angiver, at jeg har lukke vores Aps?

Jeg har ledt og ledt, men kan tilsyneladende ikke finde skoven for bare træer...

Ser frem til at høre fra jer!

Mvh.

Anders

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Nagaland Danmark Skrevet kl. 17:21

Har du lukket det? det står ikke nogen steder på selvangivelsen da det er et selsvstædig juridisk enhed, uden hovede arm og ben og har haft dig til og styre det.

michael

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 17:24

anders78:
Er der nogle af jer der kan fortælle mig, hvor på min selvangivelse jeg angiver, at jeg har lukke vores Aps?

Er det fordi du har haft et tab på anparterne?

Dette skal angives på et bilag til selvangivelsen.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 30. Jun 08
Skrevet kl. 17:27

ja, virksomheden er lukket, men jeg ved, at man på selvangivelsen skal sætte et hak i en eller anden rubrik, hvor man angiver, at man har lukket virksomhed i det pågældende indkomstår.

Tilmeldt 30. Jun 08
Skrevet kl. 17:28

Nej, har ikke haft noget tab. Skal blot jf. Skat angive, at jeg i det pågældende indkomstår har lukket virksomhed.

Tilmeldt 12. Mar 13
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 17:41

anders78:
ja, virksomheden er lukket, men jeg ved, at man på selvangivelsen skal sætte et hak i en eller anden rubrik, hvor man angiver, at man har lukket virksomhed i det pågældende indkomstår.

Hej Anders,

jeg tror at du tænker på enkeltmandsvirksomheder.

Hvis du ikke har haft et tab på anparterne - har du så haft en gevinst?

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:57

SWcotspain:

anders78:

Er det fordi du har haft et tab på anparterne?

Dette skal angives på et bilag til selvangivelsen.

Mvh

Stig

Ikke helt korrekt!

TastSelv åbnes gruppen "Aktier" og der anføres gevinst eller tab i rubrik 67, hvis jeg husker rigtigt.

Tonny

Tilmeldt 30. Jun 08
Skrevet kl. 19:10

Jeg må hellere præcisere:

Mens jeg havde virksomhed skulle jeg naturligvis angive under/overskud for året på min selvangivelse.

Dette skal jeg også gøre nu, hvor jeg har lukket virksomheden.

Samtidig har jeg flere steder fra hørt, at når jeg angiver virksomhedens over/underskud også skal sætte hak i et rubrik, såfremt jeg lukker virksomheden i det år, som selvangivelsen relaterer til. Mit spørgsmål var, hvor jeg finder denne rubrik?

Men jeg synes at høre på jer, at jeg ikke skal angive dette noget sted og at Erhvervs- og Selskabsstyrelsen (hvor jeg har registreret lukningen af virksomheden) måske samkører data med Skat, således de (Skat) allerede ved, at virksomheden er lukket, hvorfor det ikke er nødvendigt at indberette dette på selvangivelsen?

Forvirringen er total hos mig :-)

Mvh.

Anders

Tilmeldt 12. Mar 13
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 19:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

anders78:

Mens jeg havde virksomhed skulle jeg naturligvis angive under/overskud for året på min selvangivelse.

Dette skal jeg også gøre nu, hvor jeg har lukket virksomheden.

Samtidig har jeg flere steder fra hørt, at når jeg angiver virksomhedens over/underskud også skal sætte hak i et rubrik, såfremt jeg lukker virksomheden i det år, som selvangivelsen relaterer til. Mit spørgsmål var, hvor jeg finder denne rubrik?

Jeg tror at du har fået fejlagtig rådgivning.

Du har jo ikke haft dette over eller underskud, men det har derimod selskabet. Det er ikke din virksomhed som er lukket men et selskab
Du har haft nogle anparter i det pågældende selskab og tab eller gevinst på disse anparter påvirker din personlige selvangivelse.

Mvh

Stig

Tilmeldt 30. Jun 08
Skrevet kl. 19:23

Sorry - sorry - sorry !

Jeg ser at jeg har skrevet APS og ikke IS, som var den virksomhedstype jeg havde.... beklager...

Giver mit spørgsmål nu bedre mening?

Mvh.

Anders

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)