Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med Eniro HASTER

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Der bliver foretaget 7 millioner firmasøgninger på Krak hver måned (14 millioner søgninger i alt på Person og Firma), hvilket bliver til over 2,5 millioner kontakter hver måned. I gennemsnit bliver 9% af disse kontakter til salg - hvilket giver ca. 250.000 handler/salg, hver måned genereret via Krak. (ja, jeg arbejder hos Eniro) :-)

I de fleste tilfælde ligger Krak.dk også på første side på Google, når der søges på et produkt eller ydelse i forbindelse med geografi, (prøv f.eks. at Google: Haveservice Græsted, så ligger krak og DGS hhv. nr. 1 og 2 på Google) så I mange tilfælde er pengene rigtig godt givet ud.

De firmaer, der ligger øverst på Krak inden for en branche med stor konkurrence betaler op til 100.000 om året for at have en topplacering, så hvis du kan slippe af sted med ca. 3000,- så har du gjort en god handel. ;-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 13:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Allan

Fine statistikker du kommer med :)

Jeg vil mene at klart størstedelen af de 14 mio søger efter et bestemt firma eller søger på Telefonnummer for at finde ud af hvem det tilhører. Ud af de 14mio, vil jeg skyde antallet af generiske søgninger på Service/produkt+bynavn til at være tæt på éncifret, dette må meget gerne afkræftes af Krak, Eniro, DGS! Please do! 

Jeg ville hellere selv gå efter nr. 1 position på "Haveservice Græsted" i stedet for at lade DGS høste kunderne. Da denne deles med 27 andre når du kommer ind på DGS så er der nok ikke stor chance for at du vælges. Hvis du har et Haveservice Firma og ligger i Græsted, så skal der ikke voldsomt meget til at give dig en placering der giver dig meget mere end DGS nogensinde vil gøre, selv med en topannonce på DGS, sammenholdt med at hvis du så også kører Adwords så har du mulighed for reelt at spore hvad der giver dig kunder Så har du uvurdelige data til at udbygge din markedsføring yderligere på en mere fremtidssikring måde. Disse data udleverer DGS, Krak, Eniro ihvertfald ikke.

Jeg siger ikke at du ikke kan få kunder fra DGS, krak, Eniro men jeg betvivler at du ikke kan gøre det billigere og bedre igennem andre kanaler, men det er så her det bliver tricky for hvordan gør man så dét. Her er det selvfølgeligt nemmere for firmaejeren bare at købe en annonce på DGS, Krak, Eniro og så er det budget fyret af :)

Problemstillingen med Krak/Eniro/DGS
Angående de 7 mio søgninger på firmaer om måneden så er der vel omkring 100.000 virksomheder i deres database, og hvis 80% af søgninger er på telefonnumre, så er der 20% tilbage til generiske termer som formentligt giver de nye kunder, altså 1,4 mio søgninger. Med 1,4 mio søgninger fordelt på 100.000 CVR numre giver det 14 søgninger i snit om måneden pr. virksomhed. I disse 14 søgninger skal du så skille dig ud og få dem til at ringe. 9% siger de, men er det så 9% af dem der har ledt efter præcis dig eller er det 9% af de 20% som har søgt generisk, man kan forestille sig at en stor procentdel af dem der leder efter din virksomheds nummer, rent faktisk også ringer :) 

Nu er ovenstående tal bare nogle jeg har trukket fra hoften og er bare brugt til at illustrere min pointe, men jeg syntes de giver et godt bilede af problemstillingen :) 

Jeg er ked af at være så pessimistisk men jeg har bare ikke set nogle statistikker eller reelle cases der kan fortælle mig noget andet.

Og JA jeg ER konkurrent, men jeg er en konkurrent der bruger Call Tracking og avanceret konverteringssporing til at spore præcis hvad vores kunder får for deres penge :) Vores pris er dog højere, men det samme er kvaliteten :)

Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 14:40

Jeg kan godt se hvor i begge vil hen af med jeres argumenter.

Nu må vi se om det giver noget hos eniro, og så vender jeg tilbage med en status om et halvt års tid, hvor jeg forhåbentlig er blevet klogere på tingene, og forhåbentlig et par kunder rigere.. :)

Jeg kan sige, at prisen jeg endte på for et år med topplacering røg ned på langt under det halve af de 3500 kr. ;)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:13

Kim Sand Sørensen:
Jeg vil mene at klart størstedelen af de 14 mio søger efter et bestemt firma eller søger på Telefonnummer for at finde ud af hvem det tilhører. Ud af de 14mio, vil jeg skyde antallet af generiske søgninger på Service/produkt+bynavn til at være tæt på éncifret, dette må meget gerne afkræftes af Krak, Eniro, DGS! Please do! 

Der er ingen tvivl om, at firmaerne primært bliver fundet på søgninger efter deres firmanavn og/eller telefonnummer, men på de "klassiske" branchebetegnelser bliver der trods alt også lavet mange søgninger: 

Frisører - er søgt over 140.000 gange på Krak inden for de seneste 12 måneder - altså en generisk søgning. 

Restaurant/Restauranter over 250.000 gange

Tømrere og Snedkere - over 70.000 gange

Fodterapi/Fodterapeut - over 52.000 gange. 

... for nu at tage et par eksempler.

En frisør bliver som standard ikke fundet på: "Hårfarvning" eller: "Opsætning af brudehår" hvis de ikke har det som søgeord. En tømrer bliver ikke fundet på: Tilbygninger, Nybyggeri, Carporte, Udestuer - med mindre de har det som søgeord - og det er primært dette, der har annoncørernes interesse, samt selvfølgelig at have en god placering i deres kommune, hvis der er mange der udbyder det samme i området. 

Hvis man er en nystartet eller mindre virksomhed, så vil jeg også mene, at man får meget for sine penge med kr. 3.000,- på Krak, i forhold til hvad det ville koste at skulle køre Adwords og/eller SEO-optimere sin hjemmeside - her taler vi jo for mange annoncørers vedkommende over kr. 50.000. 

Og så har vi jo mange firmaer, som slet ikke har en hjemmeside - her er en Krak-profil jo også en god alternativ løsning. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:16

stewin:
Jeg kan sige, at prisen jeg endte på for et år med topplacering røg ned på langt under det halve af de 3500 kr. ;)

Hvilket søgeord er det du primært skal findes på?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)