Der bliver foretaget 7 millioner firmasøgninger på Krak hver måned (14 millioner søgninger i alt på Person og Firma), hvilket bliver til over 2,5 millioner kontakter hver måned. I gennemsnit bliver 9% af disse kontakter til salg - hvilket giver ca. 250.000 handler/salg, hver måned genereret via Krak. (ja, jeg arbejder hos Eniro) :-) I de fleste tilfælde ligger Krak.dk også på første side på Google, når der søges på et produkt eller ydelse i forbindelse med geografi, (prøv f.eks. at Google: Haveservice Græsted, så ligger krak og DGS hhv. nr. 1 og 2 på Google) så I mange tilfælde er pengene rigtig godt givet ud. De firmaer, der ligger øverst på Krak inden for en branche med stor konkurrence betaler op til 100.000 om året for at have en topplacering, så hvis du kan slippe af sted med ca. 3000,- så har du gjort en god handel. ;-) |
Hej Allan
Fine statistikker du kommer med :)
Jeg vil mene at klart størstedelen af de 14 mio søger efter et bestemt firma eller søger på Telefonnummer for at finde ud af hvem det tilhører. Ud af de 14mio, vil jeg skyde antallet af generiske søgninger på Service/produkt+bynavn til at være tæt på éncifret, dette må meget gerne afkræftes af Krak, Eniro, DGS! Please do!
Jeg ville hellere selv gå efter nr. 1 position på "Haveservice Græsted" i stedet for at lade DGS høste kunderne. Da denne deles med 27 andre når du kommer ind på DGS så er der nok ikke stor chance for at du vælges. Hvis du har et Haveservice Firma og ligger i Græsted, så skal der ikke voldsomt meget til at give dig en placering der giver dig meget mere end DGS nogensinde vil gøre, selv med en topannonce på DGS, sammenholdt med at hvis du så også kører Adwords så har du mulighed for reelt at spore hvad der giver dig kunder Så har du uvurdelige data til at udbygge din markedsføring yderligere på en mere fremtidssikring måde. Disse data udleverer DGS, Krak, Eniro ihvertfald ikke.
Jeg siger ikke at du ikke kan få kunder fra DGS, krak, Eniro men jeg betvivler at du ikke kan gøre det billigere og bedre igennem andre kanaler, men det er så her det bliver tricky for hvordan gør man så dét. Her er det selvfølgeligt nemmere for firmaejeren bare at købe en annonce på DGS, Krak, Eniro og så er det budget fyret af :)
Problemstillingen med Krak/Eniro/DGS
Angående de 7 mio søgninger på firmaer om måneden så er der vel omkring 100.000 virksomheder i deres database, og hvis 80% af søgninger er på telefonnumre, så er der 20% tilbage til generiske termer som formentligt giver de nye kunder, altså 1,4 mio søgninger. Med 1,4 mio søgninger fordelt på 100.000 CVR numre giver det 14 søgninger i snit om måneden pr. virksomhed. I disse 14 søgninger skal du så skille dig ud og få dem til at ringe. 9% siger de, men er det så 9% af dem der har ledt efter præcis dig eller er det 9% af de 20% som har søgt generisk, man kan forestille sig at en stor procentdel af dem der leder efter din virksomheds nummer, rent faktisk også ringer :)
Nu er ovenstående tal bare nogle jeg har trukket fra hoften og er bare brugt til at illustrere min pointe, men jeg syntes de giver et godt bilede af problemstillingen :)
Jeg er ked af at være så pessimistisk men jeg har bare ikke set nogle statistikker eller reelle cases der kan fortælle mig noget andet.
Og JA jeg ER konkurrent, men jeg er en konkurrent der bruger Call Tracking og avanceret konverteringssporing til at spore præcis hvad vores kunder får for deres penge :) Vores pris er dog højere, men det samme er kvaliteten :)