Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver jeg en professionel hjemmeside?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle Smile

Jeg går med planer om at lave en hjemmeside.

Hjemmesiden skal være et slags nyheds-site. Lidt ala. Computerworld.dk's udseende, hvor det er nemt at opdatere forsiden og undersiderne.

Jeg har intet forstand på at lave hjemmeside. Har engang rodet med Wordpress, men synes ikke jeg fik ret meget ud af det. 

Jeg prøvede et af de gratis website builder der ligger på nettet så som Weebly.com.

Men der mangler bare altid ting og sager :(

Nogen gode råd?

På forhånd tak.

Fra Norge
Tilmeldt 8. Mar 13
Indlæg ialt: 109
Fra  Nordic IQ Skrevet kl. 10:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du har flere muligheder faktisk.

1. Du tager en uddannelse indenfor området - Hvorefter du finder nogle partnere der er med på ideen.

2. Du betaler dig fra det.

3. Du søger rundt på nettet, finder tutorials og lignende.

4. Du bruger et wordpress theme og bygger op omkring det.

Men uanset hvordan du vender og drejer det - Så skal du forvente enten sygt mange arbejdstimer eller en masse penge for at få noget op og køre i den stil. Det er ikke noget der kan gøres med et gratis website builder en fredag aften, inden du skal ned på Crazy Daisy eller hvad dit stamsted nu hedder :)

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:10
Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 10:12

Til en nyhedessite ala det, kan du bare bruge Wordpress. Det koster ikke noget ud over domæne og webhotel (100-500 kr. årligt). Man kan både finde gratis temaer, men også betalte temaer som passer til et sådan nyhedssite rundt omkring, så det er bare at søge på google. Og så er det relativt nemt at sætte op. Hvis du har problemer, kan du garanteret finde hjælp på nettet, her inde, eller betale dig fra få sat det op.

Fra Vanløse
Tilmeldt 5. Oct 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:34

Enig. Man kan sagtens have en fed side med seriøs indhold uden at betale en formue for det.

Se som inspiration Atlas Magasins hjemmeside: http://atlasmag.dk.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:34

Når du ikke har erfaring med at lave hjemmesider, vil jeg anbefale dig at benytte wordpress med et theme, der er lavet til nyhedssider.

Du kan finde et godt theme hos http://themeforest.net/category/wordpress/blog-magazine , hvor der altid er installationsvejledning med.

Hvis du vil ha' forum på siden, så kig efter et theme der understøtter bbpress.

Fra Norge
Tilmeldt 8. Mar 13
Fra  Nordic IQ Skrevet kl. 10:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Løppenthin:
Man kan sagtens have en fed side med seriøs indhold uden at betale en formue for det.

Det kan man helt klart - Men som jeg læser den første besked, så står han helt uden kendskab til at lave hjemmesider. Så derfor vil jeg stadig mene at det er et spørgsmål om MANGE timers arbejde, eller en stor potion penge. Selv hvis man bruger themes.

Fra Vanløse
Tilmeldt 5. Oct 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:46

@Tommy

Det lyder du til at vide mere om end jeg. Min oplevelse er, at markedsprisen på den slags opgaver er et sted mellem 2.000-5.000, hvis man er afklaret omkring, hvad man gerne vil have. Men jeg er muligvis begunstiget af et godt netværk

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 11:02

Wordpress - mange timers arbejde og en masse fejl, det er den bedste måde at lære på og komme igang på.

Fra Norge
Tilmeldt 8. Mar 13
Fra  Nordic IQ Skrevet kl. 11:27

Rasmus Løppenthin:
at markedsprisen på den slags opgaver er et sted mellem 2.000-5.000

Jeg har en meget stor tvivl om at 2-5.000 vil dække ret meget af det som prisen vil være for en side som http://www.computerworld.dk

Selvfølgelig kan man få lavet sider til den pris - Men tror ikke du kan få noget i den stil. Dertil kommer at du for at siden skal være marginal interessant, skal have en masse artikler. Hvilket han jo sagtens selv kan skrive, men så er vi tilbage ved de mange mange timers arbejde.

Dette er jo selvfølgelig bare min mening :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)