Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af cafe med social profil

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Er der nogle derude som har erfaring med sociale projekter f.eks i form af café med ansættelse af borgere som har svært ved at finde jobs/ er ved at falde ud af dagpengesystemet? tænker på muligheden for at søge fonde eller investorer. Skal i gang med en  - miniforretningsplan...og har svært ved at komme videre... 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:22

måske søg fonde og puljer inden for Socialministeriet ? Det lyder som et projekt der kan findes støtte til der

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 23:14

Det er muligt at dette ikke bliver vel modtaget, men fred være med det så.

Min holdning er at du skal starte en café fordi du har lyst til at lave en café.

Hvis du derudover har lyst til at gøre noget godt for andre, så gør det efter at du har gang i din café og den kører fint.

Du kan ikke bygge en forretning på at du får gratis arbejdskraft eller får penge af kommunen/fonde eller lignende - det tror jeg ihvertfald ikke.

Jeg arbejder til daglig med borgere som står udenfor arbejdsmarkedet og som har lang vej derhen. Tro mig, der er en grund til at de ikke er på arbejdsmarkedet. Og der kan virkelig være meget arbejde i forhold til at integrerer dem på en arbejdsplads.

Min oplevelse er ikke at det flyder med fondsmidler og investorer i den "branche". Du kan derimod samarbejde med jobcentrene, og der igennem måske få nogle tilskud til mentorering af borgerene.

Held og lykke med det

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 08:11
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tina

Hvis du vil åbne en virksomhed hvor den vigtigste drivkraft er at hjælpe mennesker på kanten af arbejdsmarkedet, kan du definere din cafe som en socioøkonomisk virksomhed. 

Det er en større udfordring at starte en socialøkonomisk virksomhed end en alm. iværksættervirksomhed. Det er det fordi den ud over "bare" at tjene penge til ejeren, skal den socialøkonomiske virksomhed også forholde sig til udfordringerne på den sociale front, og måske skal du også organisere og lede frivillige, der hjælper til i cafeen.

Se en socialøkonomisk gobelin der viser de områder, en socialøkonomisk iværksætter skal forholde sig til.

mvh

Mogens

Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:45

Tak for svarene - har nu en ide om forretnings plan, og at det med den sociale profil gør udfordringen meget stor. Ideen er et "hjertebarn" og ikke et ønske om at skabe profit. Er i tænkeboks lige nu,  og er ved at udfylde skabelon på forretningsplan på startupsvar.dk  mvh Tina Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)