Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra grim hjemmeside til pæn blog? Nu eller vente?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 129
Fra  Blikfang.com Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en bla. en hjemmeside der hedder www.FastelavnsKostumer.dk som rigtig mange går ind på i øjeblikket. Jeg lavede den i sin tid næsten med lukkede øjne og på meget kort tid, det kan du måske godt se :-)

Siden linker bla. til min webshop som sælger fastelavnskostumer. Mit dilemma er at jeg så gerne vil lave siden pæn og lækker. Jeg har oprettet en blog og tænker at flytte navnet så folk kommer ind på bloggen i stedet for den grimme hjemmeside, men er det en god idé nu (altså her lidt over en måned før fastelavn) eller skal jeg først flytte navnet efter fastelavn da jeg ellers vil tabe en masse ranking?

Flyt fra hjemmeside til blog nu eller vente?

Skal jeg flytte www.FastelavnsKostumer.dk siden til en fin ny blog side eller vente til efter fastelavn?

• Bare gør det nu (46,2%)
  • Nej vent endelig til EFTER fastelavn (30,8%)
  • Gør ingen forskel om du flytter nu eller venter (15,4%)
  • Aner det ikke, slå om det.... (7,7%)
  • Totalt antal stemmer: 13

MVH
Nicoline Roos  -  www.Blikfang.com

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 01:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er svært at give et kompetent bud, når vi ikke kender til tallene for din hjemmeside.

1) Så først del vil være håndgribelig data:
Har du 3 besøgende om året, så har det mindre betydning. Konverterer din side 300% og har 500.000 besøgende om dagen, så er det en anden sag.

2) Herefter bør du få vurderet den direkte effekt og spørge dig selv:

- Vil et pænere design give bedre konvertering
 - Vil konverteringen opveje tabet i ranking?

Når alt kommer til alt, så havde jeg selv fokuseret på den første del. Hvor vitalt er siden for dig? Alternativt kunne du jo sætte den nye side op på et nyt domæne - dermed har du flere indgange til din shop og undgår et reelt tab..

Tilmeldt 18. Nov 09
Fra  Blikfang.com Skrevet kl. 18:11

MVH

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 05:02

Det havde jeg vurderet som en relativ indtjening, så havde nok valgt løsningen med en ny hjemmeside.

Tilmeldt 18. Nov 09
Fra  Blikfang.com Skrevet kl. 12:14

Så nu fik jeg flyttet siden www.FastelavnsKostumer.dk, og synes selv den er blevet rigtig pæn, og jeg har kun oplevet et lille fald i besøg, så det er jo dejligt. Tak for gode råd og feedback.

MVH

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)