Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at definerer min målgruppe

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 96
Fra  iPhoneProdukt Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg skal til at opsætte min bolig-hjemmeside, hvori jeg skal sælge diverse møbler, køkkenudstyr osv. (Altså ting til hjemmet).

Jeg har bare det ene problem, at jeg ikke ved, hvordan jeg skal definerer min målgruppe, da jeg egentlig er interesseret i både at sælge billige ting og dyre kvalitets-produkter.

Har i nogle forslag, tips og tricks, værktøj, modeller eller lignende til at definerer min målgruppe?

Jeg har haft tanker om, at jeg kunne dele min hjemmeside ind i to, hvor den billige er på den ene side, og den kvalitets-bevidste er på den anden side, men dette er blot tanker, og intet er endeligt endnu.

Hvordan kunne jeg ellers gøre?

Billigt Apple Tilbehør til alle versioner af Apples mange produkter.

Fra Køge
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 240
Fra  Bjørn Johansen Skrevet kl. 13:17

Umiddelbart vil jeg mene, at du med fordel kan splitte det op på to hjemmesider. Eller vælge hvilket segment du vil foretrække. Det er jo to vidt forskellige segmenter du henvender dig til:

- Prisjægeren, som skal have den gule tilbudsfarve smidt i hovedet hele tiden og budskaber med "Spar, Soar, Spar". For dem er der TO ting, som er vigtige: Ud over at det ikke må koste noget, så skal det være BILLIGT. 

- den kvalitetsbevidste, som ved, at pris og kvalitet typisk hænger sammen. Det skal være lækkert og det er egentlig ok, at det koster mere. Her skal siden ose af kvalitet. Pris er ikke det vigtigste.

Det er to ret modsatrettede signaler. Hvis du prøver at ramme dem begge, vil du ikke ramme nogen af dem særlig godt. Og så mister du salg fra begge lejre.

Hvis du vil have et billigt køkken, så er det måske gør-det-selv-hth du kigger på. Vil du have eksklusivitet og kvalitet er det måske unoform du skal have fat i. 

Du finder mig på www.bjoernjohansen.dk

Tilmeldt 27. Jan 13
Fra  iPhoneProdukt Skrevet kl. 15:48

Lige præcis! Du bekræfter mine tanker (og formulerer dem lidt bedre..)

Jeg har dog ét problem ved dette i sammenhæng med SEO

Altså hvis jeg nu ligger højt på et søgeord som "Sofa", så kan jeg jo kun ramme den ene halvdel af de søgende (eksempelvis de kvalitetsbevidste, hvis det er den målgruppe jeg vælger).

Kunne det ikke være muligt at ligge sofaer fra begge målgrupper ind på siden, når de besøgende så kommer ind på siden, skal de med det samme vælge, hvilket segment de befinder sig i?

Tak for svaret :)

Fra Køge
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 240
Fra  Bjørn Johansen Skrevet kl. 16:37

Det var godt, at du kunne bruge mit svar. Angående SEO og sofa kan jeg forestille mig, at tilbudsjægerne vil lede efter "billig sofa", hvorimod den kvalitetsbevidste vil søge på lækker sofa eller noget i den retning. "Sofa" virker ret generisk og der er nogle af de tunge drenge, der sidder på side 1. SEO ligger lidt uden for mit nøgleområde, men jeg vover alligevel pelsen. Umiddelbart vil jeg mene, at du skal have en landing page til hver type. Du sælger jo heller ikke en BMW og en Dacia fra samme side. Det er begge biler, dog ret forskellige biler.

Og med hensyn til at vælge nærigpind eller kvalitetsnørd på forsiden, så er det jo slet ikke sikkert, at de ser din forside. Hvis de fanger dig via Google, skal de jo gerne lande direkte der, hvor de kan trykke på KØB. Hvis jeg nu er en nærig kvalitetsnørd, hvad gør jeg så på din forside? Ved at gøre det, sender du også et mudret signal til markedet. Du er ikke de prisbevidstes paradis. Og heller ikke de kvalitetsbevidste, så du er "hverken og"

Sidst men ikke mindst: SEO er vigtig. Men hvis du forvirrer kunderne, når de havner på din side, så bliver der stort frafald. Derfor vil jeg opfordre dig i at tænke i skarp profil, som gør det nemt for mig at aflæse, hvad jeg kan forvente på din side. Er det prisbaskere, som nærmest er røverkøb? Eller er det kvali-vare, som bare spiller?

Du finder mig på www.bjoernjohansen.dk

Tilmeldt 27. Jan 13
Fra  iPhoneProdukt Skrevet kl. 17:21

Det er sandt nok, jeg lander nok aldrig nummer 1 på "sofa", men det var nu også bare et eksempel, og man kunne endvidere kalde søgeordet for "blå sofa" bare så det bliver en anelse mere realistisk, men her vil der stadig være både bundpriser og topkvalitet. Foreslår du, at jeg laver en landing page til både "billige blå sofaer" og "blå kvalitets sofaer" og så får den besøgende fra Google (via søgeordet "blå sofa") til at vælge, hvilken af de to undersider han vil ind på?

Det var sådan jeg havde tænkt mig, og på samme med kunne man inddele hele siden - og også et eventuelt nyhedsbrev, hvor man kan bestemme hvilke slags mails man er interesseret i (billig eller kvali).

Vil også gerne høre nogle andres inputs, hvis folk ser tråden. Er der nogle hjemmesider som gør noget lignende? Man ser jo eksempelvis at tøj-hjemmesider inddeler i mand/kvinde, og de har endda også enormt forskellige priser (ihvertfald mange af dem). Er der andre eksempler på dette?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)