Hej allesammen. Jeg skal til at opsætte min bolig-hjemmeside, hvori jeg skal sælge diverse møbler, køkkenudstyr osv. (Altså ting til hjemmet). Jeg har bare det ene problem, at jeg ikke ved, hvordan jeg skal definerer min målgruppe, da jeg egentlig er interesseret i både at sælge billige ting og dyre kvalitets-produkter. Har i nogle forslag, tips og tricks, værktøj, modeller eller lignende til at definerer min målgruppe? Jeg har haft tanker om, at jeg kunne dele min hjemmeside ind i to, hvor den billige er på den ene side, og den kvalitets-bevidste er på den anden side, men dette er blot tanker, og intet er endeligt endnu. Hvordan kunne jeg ellers gøre?
|
Umiddelbart vil jeg mene, at du med fordel kan splitte det op på to hjemmesider. Eller vælge hvilket segment du vil foretrække. Det er jo to vidt forskellige segmenter du henvender dig til:
- Prisjægeren, som skal have den gule tilbudsfarve smidt i hovedet hele tiden og budskaber med "Spar, Soar, Spar". For dem er der TO ting, som er vigtige: Ud over at det ikke må koste noget, så skal det være BILLIGT.
- den kvalitetsbevidste, som ved, at pris og kvalitet typisk hænger sammen. Det skal være lækkert og det er egentlig ok, at det koster mere. Her skal siden ose af kvalitet. Pris er ikke det vigtigste.
Det er to ret modsatrettede signaler. Hvis du prøver at ramme dem begge, vil du ikke ramme nogen af dem særlig godt. Og så mister du salg fra begge lejre.
Hvis du vil have et billigt køkken, så er det måske gør-det-selv-hth du kigger på. Vil du have eksklusivitet og kvalitet er det måske unoform du skal have fat i.