Jeg ejer en mindre Webshop, og har fornyligt købt nogle vareprøver hjem fra Kina.
Varene er sendt med fri fragt fra Kina, og da pakkens værdi er på små 1000 Dkr, var jeg ret overbevist om at den ville ryge i Postdanmarks toldsystem. Da jeg ikke selv har forstand på fortoldning, håbede jeg faktisk på det ville ske, så jeg ikke selv skulle "døje" med det.
Det er så af en eller anden grund ikke sket. Pakken er ankommet, og er ikke blevet fortoldet.... Hvad gør jeg nu?
Kan jeg selv fortolde den? Jeg har surfet lidt rundt på Skat's hjemmeside uden at blive meget klogere og efter at have siddet i Skat's telefon-kø en times tid, besluttede jeg mig for at høre om der er nogen herinde der kan hjælpe mig???
ja du skal jo sørge for den korrekte fortoldning da din virksomhed ellers kan få en del problemer. Du bør kontakte told . ex send kopi af faktura og alt inkl, fragt omk og evt andet - frem til told og beskrive, at varen ved fejl er kommet igennem til dig uden fortoldning trods bestilt i CVR nr og bede om fortoldning
Mange tak for dit svar. Jeg har været i kontakt med Skat, som forslog mig at tage fat i PostDanmark som jo er speditør på forsendelsen. I følge Skat, kan jeg bede PostDanmark om at lave fortoldningen.