Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slut med C5, men hvad så? Economics eller Navision?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Nørre Aaby
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 69
Fra  Peter Wismer Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej DorteLisa og andre gode folk!

Som Niels Anker skriver, så behøver det ikke at være dyrt at skifte fra C5 til e-conomic.

Hvis e-conomic ikke passer til virksomheden, så er det jo ikke så interessant.

Som Anders skrev, så er det  bedre, at se lidt bredere og ikke begrænse sig til kun at vælge mellem to løsninger.

Da dette er en gammel tråd, så er det er nok råd, der kommer for sent, men andre kan så bruge det.

Valg af nyt økonomisystem er en af de mest krævende indkøbsøvelser - hvis man ikke kun har
brug for finansbogføring i de næste 5 år.

Hvis et økonomisystem er en integreret del af virksomhedens forretningsprocesser, så er det vigtigt,
at man er klar over, hvilke processer, der skal understøttes og hvordan - ikke kun nu, men tag en tur
i helikopteren - se virksomheden ovenfra og find ud af om det er processer, der vil findes i de næste
år.

Hvis det er muligt indenfor de økonomiske rammer man selv sætter op til anskaffelse og drift af økonomisystem,
så skal de nødvendige oplysninger kunne registreres - arbejdsprocessers statustrin følges o.s.v. indenfor
den valgte løsning, uden at man skal implementere yderligere styring baseret på små gule sedler, excelark med
dobbelt-registreringer o.lign..

Som ejer af en webshop der har et væsentligt salg, er det vigtigt, at ordreprocessen i webshop
passer til forretningen og at ordrer som minimun kan overføres gennem en integration til økonomisystemet.
Igen afhængig af forretnings krav til at kunder kan se lagerstatus på websiden samtidigt med at
virksomhedens lagerstyring udføres i økonomisystemet - så skal der en tættere integration
mellem webshop og økonomisystem.

Som mindre erhvervsdrivende med store integrationsønsker og en mindre pengepung starter du
ud med at finde mulige webshopsystemer, der har en standardudviklet integration til et økonomisystem.

Dem der ikke har må du vælge fra, da en egenfinansieret udvikling af webshop-integration er
for virksomheder med anseelige budgetter til det formål.

Det vil iøvrigt også være en rigtig god øvelse at vurdere hvor meget det vil koste virksomheden,
hvis de valgte løsninger (økonomisystem  - webshop) viser sig at være et fejlkøb.

Som det fremgår af denne tråd - ligesom så mange andre - så er sælgerne og dem der anbefaler bestemte
økonomisystemer på linje med sælgere af vaskepulver - "Jeg anbefaler hvidt hvidt! det bruger jeg selv!".

Problemet er blot, at den tomme plet i pengepungen er nemmere at overse, hvis det drejer sig
om en pakke vaskepulver end hvis det drejer sig om en så omfattende ting, som et økonomisystem og
så forretningskritisk et værktøj, som en webshop.

Og her snakker jeg ikke blot om de penge leverandøren har fået, men betaling for al den tid du selv og
andre i virksomheden har anvendt, ligesom det i nogle tilfælde kan bliver så grælt, at der
også bliver tale om omsætningstab og/eller likviditetsproblemer.

Dette ikke sagt for at forskrække, men for at fremme forståelsen for, at vaskepulversalg kun er støj - ikke hjælp.
Virksomheder har oplevet, at de i forbindelse med konvertering fra ét system til et andet ikke
kunne fakturere i 6 måneder!

Nå - op med humøret - udskiftning af økonomisystem og webshop er en spændende og givende proces -
når man gør sig sit hjemmearbejde inden man vælger et godt system fra en dejlig leverandør.

Held & lykke!

Peter Wismer

Fra Herning
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Concept Data A/S Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :


Det er ikke slut med Microsoft C5 !
Der må være uvidenhed siden man skiver at det er slut med Microsoft C5.
Der er kommet en ny forbedret version, bygget på en ny teknolog som er den samme som NAV
Den ”gamle” C5 light 2012” udgår som licenskøb – er erstattes af C5 2014 online sóm man kan få for under kr.100  pr. måned.

Læs mere hos Microsoft :
http://www.microsoft.com/da-dk/dynamics/c5-revisor.aspx

Gratistest version af Microsoft Dynamics C5 2014 – C5 Live:
http://www.c5live.dk/

 

Så hvis man vil have sporing af transaktioner og et ”Rigtigt” lager styring, så er C5 klar foran andre i denne pris kategori.

Prøv selv eller se video klip her:
http://www.conceptdata.dk/index.php/kursus/c5-2014-undervisnings-video

 

Mv.

Kris Klintebæk Smile

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorte.


Vi har for et lille års tid siden været igennem øvelsen med at skifte økonomisystem. Vi har flere forskellige områder vi arbejder med i vores virksomhed. Vi har bl.a. selv et par webshops, og så driver vi faktisk også et lastbilværksted, samt noget produktion og et webbureau. Vi brugte før Navision, og valgte sidste år at skifte tli Economics. Det har faktisk været en ret smertefri overgang, og det har næsten kun været den gamle værkføre der har brokket sig fordi tingene ikke var som de plejede. hehe.


Grunden til det blev Economics var at vi kunne bruge deres time/sags styring som vognkort på lastbilerne. Her kan man lave både over og under-sager, og det giver en rigtig god historik over hvad der er blevet lavet på bilen, samtidig med det er nemt at notere timer ind og køre lagervarer på en sag.


Til webshoppen har vi bygget integration sådan alt kører automatisk. Kontoret sparer helt vildt meget tid på de fleste af deres arbejdsprocesser efter skiftet, og vigtigst af alt så spare vi enorm mange penge i forhold til Navision delen. Selvom vi var glade for navision og har brugt det i rigtig mange år, så er vi blevet endnu mere glad for vores skifte.


Vi holder dog stadig øje med de "nye" økonomisystemer som ser rigtig spændende ud. Dem vi har kigget på indtil videre har dog været en smule mangelfuld i forhold til vores butiks behov.

Håber du træffer det rigtige valg for din forretning.  


Venligst

Simon Falentin Olesen

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu sidder vi i en anden situation idet vi formodentlig etablere et C5 system baseret på 2012 versionen der lever til 2018, og jeg har derfor svært ved at se fordelen for en virksomhed der har al sin data og funktionalitet i C5 skulle have nogen somhelst fordel ved at skifte system.

Hvis I er glade for C5 ville jeg blive der da det bestemt ikke er smertefrit at skifte, og du her i tråden får en masse råd fra folk der ikke har spurgt til om I bruger de funktionaliteter som eksempelvis economics ikke har og ikke kan.

Hvorfor ikke udskyde pinen mindst fire år, og så forvente at Microsoft synes at de stadig gerne vil beholde deres kunder.

Hvis det er web version i ønsker så burde jeres data kunne flyttes 100%.

Ps. Jeg er blevet overrasket over hvor mange forskelle der er på C5 2012 og 2014 - der kan være essentielle ting I ikke kan gøre i 2014 (styklister/varenumre/batchinformationer)

Tilmeldt 17. Aug 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej BronofanDK, 

Det er rigtigt, at der er en række forskelle på økonomisystemerne Microsoft Dynamics C5 2012 og den nye version; Microsoft Dynamics C5 2014. 

Du kan se et fuldt overblik over diverse forskelle her: http://www.c5online.nu/sammenlign-c5-versioner.aspx 

God dag 

/Rico

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)