Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken virksomhedsform skal vi bruge?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

(Undskyld min dårlige stavning, jeg er svensk.)

Min mand er interesseret af at starta op en butikk og nu funderer vi på vis vi skal starte den op som en enkeltmandsvirksomhed (ejet til 100 % af min mand) eller som en I/S (ejet til 50 % af min mand og til 50 % af mig). Ting at ta stillning til;

- Det er min mands idé og han er drivkraften bagom idéen.

- Min mand har allereden et arbejde på kommunen 32 timer i ugen så han kommer at behøve hjælp av någen (mig!) at drive butikken.

- Jeg har allereden en enkeltvirksomhed (ejet til 100 % af mig selv) der laver webdesign men eftersom jeg arbejder hjemmefra og ikke har fullt op at gøre har jeg tid at hjælpe til med butikken (kassearbejde, bogføring, etc.)

- Min mand tjener ca 400.000 kr/år og jeg ca 150.000 kr per år.

Så med dette i erindring, hvilket virksomhedsform synes I at vi skal starte butikken op med og hvorfor?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:30

Alt andet end et I/S vil jeg anbefale (ApS). I et I/S vil der være personlig og solidarisk hæftelse. Det betyder, at går der det galt risikerer du at sætte dit enkeltmandsfirma over styr.

Tilmeldt 2. Aug 13
Skrevet kl. 19:00

En intressant indvending men vi har desværre ikke penge nok at sætte ind til et ApS. Og der er heller ikke nogen stor risiko fordi vi har ikke satt ind nogle penge i butikken (vi får overtage den som den er kan man sige) og vi har heller ikke nogle faste kostnader hvedrørende den så alt der bliver solgt bliver investeret på nytt i butikken eller udbetalt i løn til os selve.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 19:05

Evt. kig på det nye IVS :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 2. Aug 13
Skrevet kl. 19:10

Meget intressant! Tak for tipset!

Fra Aarhus
Tilmeldt 21. Dec 13
Indlæg ialt: 138
Fra  RankScanner Skrevet kl. 19:22

Jeg synes nu stadig at et ApS lyder som den bedste løsning. De 50.000 kr. i indskud er jo ikke tabte penge, de står bare i virksomheden.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 21:25

Enig men hvis det ikke er muligt må IVS være bedste alternativ vil jeg tro

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)