Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt eller ingen fragt.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Da mængde og pris jo hænger sammen i forhold til at få dækket omkostninger i virksomheden, så er det vel i princip ikke muligt kun at gå efter en pris der altid er under alle konkurrenter

Man ender måske med at kunne have 2 kr i fortjeneste per 100 kr omsætning og dermed umuligt få dækket ens faste omkostninger

Selv HVIS det var muligt, at kalkulere inden man starter, at man kan slå alle konkurrenter uden at tabe penge på det, så ville det billede måske ændre sig dagen efter man gik i luften med shoppen - når konkurrenterne, som havde etableret sig, sænkede priserne til lige under dem man havde regnet som minimum

Det er meget mere kompliceret end som så i langt de fleste fald. Man vil altid ha - eller få konkurrenter, og pris må aldrig være eneste nøgle parameter

Iøvrigt - klogt at regne meget - for det er ikke det mindste let bare at starte en webshop op idag. Der er kamp om varer og priser og nogle ganske store spillere, som køber MEGET større ind end mange nye kan, så for rigtigt mange nye webshops, vil det taget tid før de giver et rent netto afkast, der kan holde en familie i live desværre -

Kalkuler hellere med det når der skal startes, og bliv glædeligt overrasket hvis det går nemmere. Ha gerne indtægt eller formue til at gøre shoppen til et projekt der ikke behøver stort afkast fra dag 1

Om fragt blot det, at jeg godt kan regne ud at en ting til 100 kr inkl. fragt ikke koster 100 kr for tingen, men at jeg godt kan fristes til at købe lidt mere (flere stk eller ting) hvis jeg ser at - køb over 100 kr - Vi betaler fragten - hvor det fungerer som en type kvantums/pris rabat.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale dig at opkræve fragten som en enhed for sig især hvis der er konkurrence på dit område.
Kunden vil hurtigt gennemskue at gratis fragt ikke er gratis og det mister du kunder på.

Vi har undersøgt det flere gange og altid med samme resultat - gratis fragt = færre salg !
Sælg varen så du er konkurrencedygtig på prisen og læg så fragtomkostninger til i rimeligt omfang det syntes vores kunder er mest fair.

De fleste shoppere ved godt fragt er dyr og vejer dine produkter meget eller er store ser jeg det ikke som et problem.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Ja mennesker er lette at snyde... Men med dit forslag står man ualmindeligt dårligt, når kunderne sammenligner priser, da mange sammenligner på kryds og tværs uden at tage højde for evt forskelle...

Hmm... Selv gør jeg altid det, at jeg lægger det i indkøbskurven jeg skal have... Og ser så på den samlede pris, LIGE inden jeg betaler. - Så har jeg eventuelle fragtpriser og gebyrer med. - Men jeg ved jo ikke hvor mange der gør sådan!

Tilmeldt 22. Nov 13
Indlæg ialt: 12
Fra  Oblivious Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian.

Helt personligt vil jeg foretrække, at varen var en smule dyrere, men at fragten derimod var gratis. Fragtomkostninger virker altid som noget, man ikke rigtig får noget for.

De bedste hilsner

//Mette.

Fra Virum
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de lækre svar. Jeg vil lige analyserer situationen og finde min måde at gøre det på  :) Mange tak.

Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske det var en løsning at sætte fragten til 50kr så deler du med kunden jo ;)

Og 50 kr fragt på en vare der koster over 1000 det får ingen til at stoppe handelen ved køb efter min mening.

Mvh

Michael

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)