Hej Har lige haft en lidt kedelig snak med min bank. Lån & Spar. De erkendte at de jo egentlig var en bank for tandlæger og læger, så de kunne ikke tilbyde en opstartende webshop nogle gode gebyraftaler. Jeg betaler i alt 3400,- / år, for at have en konto registreret i mit cvr.nr. 2000,- som kontogebyr og 1400,- som netbanksgebyr. Og der er naturligvis 0 % i kreditrente og 24,17 % i debitorrente:-( Jeg har i forvejen mine øvrige konti hos dem, så havde håbet på lidt... ja ved snart ikke. Men en bedre pris! Hvilke banker kan I anbefale, og hvor meget gebyr betaler i? mvh Tue |
Du kan ikke bruge hvad andre betaler i gebyr til ret meget. Dels vil deres engagement næppe være 100% som dit, dels kan det være aftaler af ældre dato som stadigt kører videre.
Generelt er gebyrer mere almindelige i dag end tidligere. Dine er ikke i den billige ende. Jeg tror en ret standardpræget gebyrstørrelse ligger på 750-1000 kr per år inkl, netbank. Jeg synes også din debitorrente på 24,17% er udpræget høj . men jo formentlig på et helt usikret lån
Du bør derfor overveje et bankskifte. Hvis dit samlede engagement privat berettiger til fordel + kunde hos Nordea vil du mig bekendt få samme betingelser og gebyrfriheder for virksomheden som for privatdelen
Der vil nok også være anbefalinger om at ha EN bank privat og en anden til virksomhed, men det er ofte en drøm der ikke kan udleves, når man er turen rundt til bankerne.
Læs gerne om at FÅ BANK og måske også om FORSKEL PÅ PRIVAT OG ERHVERVSKONTO
VH john Hannover