Jeg er 16 år gammel og går med tanken om at starte min egen webshop. min plan er at forhandle earpods, iphone, ipad og mac gadgets, f.eks. ledninger og skærmbeskyttelse. -ændre sin årsopgørelse -skaffe sig et CVR-nummer HVIS man sælger for mere end 50.000 kr (hvilket jeg IKKE kommer til) - oprette sig som virksomhed på Virk.dk -lave en hjemmeside der er let at overskue for kunder. -og til sidst markedsføre sin webshop jeg ved ikke om jeg har fået det hele med, er der nogen der kan svare på om jeg skal have styr på andet end de overstående punkter? og der er måske også nogen der har erfaring med en god hjemmeside hvor man kan oprette og designe sin webshop? Håber i kan hjælpe mig til at få nogen svar! |
ja meddele skat at man starter virksomhed og vil ha udvidet selvangivelse og fylde forventet overskud i rubrik 221 i forskud og 111 i selvangivelseKrisser44:-ændre sin årsopgørelse
-skaffe sig et CVR-nummer HVIS man sælger for mere end 50.000 kr (hvilket jeg IKKE kommer til)
- oprette sig som virksomhed på Virk.dk
-lave en hjemmeside der er let at overskue for kunder.
-og til sidst markedsføre sin webshop
Du må selv om du vil anskaffe CVR hvis du er overbevist om ikke at komme til at omsætte over 50.000 på nogen 12 mdr periode læs MOMSPLIGT så du ikke tror det er en bundgrænse men en grænse hvor man skal registrere sig på forventning
Du behøver dog CVR hvis du skal importere noget fra uden for EU til videresalg, for så skal du importregistreres og som ikke momsregistreret betale importmoms (som moms registrerede får retur - mod til gengæld at lægge moms på deres salg)
Du kan ikke få CVR nummer hos virk.dk uden dispensation fra statsamtet før du er 18 - dine forældre skal skrive under på at de tager ansvaret læs: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html
Det du vil sælge har stor risiko i form af kopier som kan stoppes i tolden (din pligt at sikre dig og logo eller ikke logo, hvis det er en kopi så er det det uanset hvad) OG der er enormt mange der har samme ide så hård hård konkurrence
vh John Hannover