Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er 16 år gammel og har en iværksætter drøm, men mangler svar

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Randers C
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er 16 år gammel og går med tanken om at starte min egen webshop.

min plan er at forhandle earpods, iphone, ipad og mac gadgets, f.eks. ledninger og skærmbeskyttelse.
jeg ved ikke om jeg har forstået det rigtigt men det man skal gøre er at

-ændre sin årsopgørelse

-skaffe sig et CVR-nummer HVIS man sælger for mere end 50.000 kr (hvilket jeg IKKE kommer til)

- oprette sig som virksomhed på Virk.dk

-lave en hjemmeside der er let at overskue for kunder.

-og til sidst markedsføre sin webshop

jeg ved ikke om jeg har fået det hele med, er der nogen der kan svare på om jeg skal have styr på andet end de overstående punkter? 

og der er måske også nogen der har erfaring med en god hjemmeside hvor man kan oprette og designe sin webshop? 

Håber i kan hjælpe mig til at få nogen svar!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Krisser44:

-ændre sin årsopgørelse

-skaffe sig et CVR-nummer HVIS man sælger for mere end 50.000 kr (hvilket jeg IKKE kommer til)

- oprette sig som virksomhed på Virk.dk

-lave en hjemmeside der er let at overskue for kunder.

-og til sidst markedsføre sin webshop

ja meddele skat at man starter virksomhed og vil ha udvidet selvangivelse og fylde forventet overskud i rubrik 221 i forskud og 111 i selvangivelse

Du må selv om du vil anskaffe CVR hvis du er overbevist om ikke at komme til at omsætte over 50.000 på nogen 12 mdr periode læs MOMSPLIGT så du ikke tror det er en bundgrænse men en grænse hvor man skal registrere sig på forventning

Du behøver dog CVR hvis du skal importere noget fra uden for EU til videresalg, for så skal du importregistreres og som ikke momsregistreret betale importmoms (som moms registrerede får retur - mod til gengæld at lægge moms på deres salg)

Du kan ikke få CVR nummer hos virk.dk uden dispensation fra statsamtet før du er 18 - dine forældre skal skrive under på at de tager ansvaret læs: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html  

Det du vil sælge har stor risiko i form af kopier som kan stoppes i tolden (din pligt at sikre dig og logo eller ikke logo, hvis det er en kopi så er det det uanset hvad) OG der er enormt mange der har samme ide så hård hård konkurrence

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 44
Fra  LA-KRIS Skrevet kl. 12:07

Jeg kan anbefale dig at kikke nærmere på enten Prestashop eller Magento. Selv bruger jeg Prestashop og er meget glad for det. Sørg også for at kikke meget dybt i trådene her på Amino. Der er uendeligt mange tips at hente omkring SEO, indhold, målgruppe, import og meget meget mere :)

Held og lykke med det hele Smile

LA-KRIS - Egne og importerede smykker til lave priser.
Støtteprodukter udvikles også til foreninger!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)