Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg bogføre ting købt sidste år?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

jeg har købt en hjemmeside sidste år engang i okt. Men har ikke rigtig ført regnskab, da der intet aktivitet har været i min enkelmandsvirksomhed, da jeg har forberedt mig til min launch her i februar, men nu har jeg fået dinero, og så tænkte jeg om det er lovligt at bogføre det køb jeg lavede sidste år i mit 2014 regnskab, eller om det ikke er muligt.

nu er det ikke fordi jeg har brugt en formue på hjemmesiden, men alt tæller jo. Har faktura på købet.

Nogen der ved om jeg må bogføre det i 2014'

mvh

Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 167
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene, at du skal bogføre det i det regnskabsår, hvor bilaget hører til, altså 2013. 

//Henrik Eriksen - PlusConcept

Salg. Promotion. Event. Marketing.

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, men det vil så sige jeg ikke kan trække det fra nogen steder eller? - Er ikke den skarpeste i bogføring endnu, kan I nok høre

Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 167
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo du kan godt trække det fra. Hvis du bogfører det pr. 31.12 2013, så kommer det med på moms afregningen for oktober, november og december, der skal afregnes i februar såvidt jeg husker.

//Henrik Eriksen - PlusConcept

Salg. Promotion. Event. Marketing.

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, nu har jeg ingen indtjening pt. Hvordan fungerer det sådan, får jeg så momsen retur eller er jeg helt galt på den? Jeg tænker bare skal vel have en indtjening hvor jeg kan trække det fra??

Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 167
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil få momsen tilbage. Dog er jeg ikke sikker på, om du kan trække noget fra, før end at du har haft omsætning. Håber der er nogle Aminoer, eller google, der kan hjælpe dig med svar på dette. :-)

//Henrik Eriksen - PlusConcept

Salg. Promotion. Event. Marketing.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

ja du får momsen tilbage forudsat det er en hjemmeside rent lavet til virksomhed og du bogfører som dec 2013 hvor den hører til og afslutter 2013 og indberetter korrekt til skat - og se endeligt til at bogføre til tiden - for det andet er besværligere rent ud sagt

husk at du skal afslutte regnskab 2013 og indberette til skat og opbevare for kontrol i 5 år uanset du har haft aktivitet og at du hvis ikke du havde denne moms skulle 0 angive moms og ellers ville få bod - vær klar med bilag så det er klart det er ren virksomhed - udgift og moms

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de brugbare svar. 

Mvh

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)