Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed - kan kursus trækkes fra?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et enkeltmands firma ved siden af mit fuldtids job. Mit fuldtids jo har ingen relation til min sidebeskæftigelse i mit firma.

Jeg vil gerne på et sangkursus der finder sted 6 gange om året over 3 år og koster ca. 130.000 kr.

Jeg er ikke uddannet i sang, men har gået på diverse sangskoler ifb. med Den Frie Ungdomsuddannelse (som der fandtes for mange år siden)

Grunden til jeg gerne vil tage kurset er for at styrke min forretning, blive opdateret på den nyeste forskning på området m.m.

Kan dette trækkes fra?

Jeg tjener ikke noget vanvittigt på min sidebeskæftigelse siden det netop er det det er. Hvorfor udgiften til kurset måske vil gøre at jeg kommer ud med et underskud.

Hvad gør andre i samme situation, tager chancen og håber på det bedste? Får et bindende svar fra skat? Lægger penge til side så hvis skat beslutter det ikke kan trækkes fra, har man pengene?

Jeg har en revisor, men han er desværre meget i tvivl om det kan trækkes fra eller ej.

Håber nogen kan hjælpe.

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 18:32

I den prisklassse, ville jeg nok få et bindende svar fra skat. Det koster lidt, men i forhold til at stå med en en regning på 130.000 som ikke lige kan trækkes fra, som man havde regnet med, er det nok godt givet ud. 

Normal er det sådan at et kursus, som opdaterer en på viden man har i forvejen kan trækkes fra, mens hvis det er ny viden, at det ikke kan. Men ved ikke hvordan de vurderer det?

Jeg har selv overvejet at tage en uddannelse fra et Australsk universitet inden for grafisk design, som koster 13.000. Selvom jeg er selvlært grafisk designer, og derfor har viden inden for feltet, tror jeg ikke på at jeg kan trække det fra. Men jeg ved det faktisk ikke. Så hvis der er nogle kloge hoveder, så er jeg også interesseret i at vide det. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46651
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:36

Nej ud fra, at det ikke er videreførsel af eksisterende uddannelse vil jeg mene klart nej, og jeg tror det er spild af kræfter at søge bindende svar desværre. Du skal bestemt regne med at den ikke går, men ring evt og tal med dem - tænk også på det jo skal være i klar sammenhæng med din virksomhed men som sagt, kun nødvendig videreuddannelse giver skattefradrag

Underligt at revisor er i tvivl dog, og ud fra det - bindende svar - bestemt ikke bare satse vil jeg mene - du risikerer tilmed at få underskud samlet som du trækker fra i dit job ved det her - Jeg ser ikke muligheden

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jan 14
Skrevet kl. 18:52

Ok, tak for svar.

Så du mener ikke det kan ses som vedligehold?

Tilmeldt 21. Jan 14
Skrevet kl. 19:01

Tak for input.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46651
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:03

Lolli:
Jeg er ikke uddannet i sang, men har gået på diverse sangskoler ifb. med Den Frie Ungdomsuddannelse (som der fandtes for mange år siden)
nej jeg synes den linje klart siger, at der ikke vil være fradrag for vedligeholdelse og med 130.000 kr er jeg meget overbevist om at skat absolut heller ikke vil se det som vedligeholdelse, men nu uddannelse

også det at du skriver at du vil få underskud og dermed trække uddannelsen fra i anden personlig indkomst over 3 år siger mig et klart nej, men det er da bare at høre skat om bindende svar

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)