Hej, Jeg har et enkeltmands firma ved siden af mit fuldtids job. Mit fuldtids jo har ingen relation til min sidebeskæftigelse i mit firma. Jeg vil gerne på et sangkursus der finder sted 6 gange om året over 3 år og koster ca. 130.000 kr. Jeg er ikke uddannet i sang, men har gået på diverse sangskoler ifb. med Den Frie Ungdomsuddannelse (som der fandtes for mange år siden) Grunden til jeg gerne vil tage kurset er for at styrke min forretning, blive opdateret på den nyeste forskning på området m.m. Kan dette trækkes fra? Jeg tjener ikke noget vanvittigt på min sidebeskæftigelse siden det netop er det det er. Hvorfor udgiften til kurset måske vil gøre at jeg kommer ud med et underskud. Hvad gør andre i samme situation, tager chancen og håber på det bedste? Får et bindende svar fra skat? Lægger penge til side så hvis skat beslutter det ikke kan trækkes fra, har man pengene? Jeg har en revisor, men han er desværre meget i tvivl om det kan trækkes fra eller ej. Håber nogen kan hjælpe. |
I den prisklassse, ville jeg nok få et bindende svar fra skat. Det koster lidt, men i forhold til at stå med en en regning på 130.000 som ikke lige kan trækkes fra, som man havde regnet med, er det nok godt givet ud.
Normal er det sådan at et kursus, som opdaterer en på viden man har i forvejen kan trækkes fra, mens hvis det er ny viden, at det ikke kan. Men ved ikke hvordan de vurderer det?
Jeg har selv overvejet at tage en uddannelse fra et Australsk universitet inden for grafisk design, som koster 13.000. Selvom jeg er selvlært grafisk designer, og derfor har viden inden for feltet, tror jeg ikke på at jeg kan trække det fra. Men jeg ved det faktisk ikke. Så hvis der er nogle kloge hoveder, så er jeg også interesseret i at vide det.