Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fax og VoIP?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Lige et simpelt spørgsmål. Jeg sidder lige og gennemser et tilbud på en internetløsning som en nabo har fået ind ad døren. Han har i dag en "normal" fastnetlinje med et ældre ADSL-modem, men er blevet tilbudt en ny løsning fra et konkurrende firma hvor telefonen kører over bredbåndstelefoni. (VoIP)

Det er absolut essentielt for ham at hans fax-maskine virker. 

Jeg vil derfor høre ad om det ændrer noget i praksis i forhold til at kunne sende og modtage fax hvis han skifter? Kan vi risikere at hans fax-maskine skal skiftes ud til nyere eller lign.? 

Tilbuddet han har fået er pris- og ydelsesmæssigt absolut favorabelt på alle andre punkter, men når det kommer til at sammenligne fastnettelefoni/fax er jeg nød til at ty til hjælp udefra. Smile

På forhånd mange tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja min fax duede i alle fald ikke da mit fastnet gik til VoIP døde de (både her og i sommerhuset - relativt nye) - jeg droppede så at købe en til VoIP da jeg fik så relativt få (læs meget få) fax

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 12:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

du kan sikkert hos den nye udbyder få en Voip->analog adapter, så han kan køre videre med sin analoge Fax. 

Alternativt kan han konvertere sin Fax til en internetfax og modtage alle fax som Emails.

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Fra  Duet IT Skrevet kl. 13:39

Hej I to,

Tak for svarene! Hans fax-maskine er rimelig ny, så prøver lige i eftermiddag at rode lidt rundt i manualen, for at se hvilke tilkoblinger den har at byde på. Findes der fax-maskiner der kan tilsluttes både ADSL (håber dette er den korrekte betegnelse) og VoIP?

Men det lyder som om at de problemer der eventuelt skulle komme, trods alt er til at løse. 

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 22:46

Brian B:
Tak for svarene! Hans fax-maskine er rimelig ny, så prøver lige i eftermiddag at rode lidt rundt i manualen, for at se hvilke tilkoblinger den har at byde på. Findes der fax-maskiner der kan tilsluttes både ADSL (håber dette er den korrekte betegnelse) og VoIP?

Det burde kunne lade sig gøre, hvem er udbyder?

Oftest findes svaret i manualen :-)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Fra  Duet IT Skrevet kl. 14:33

Hej Henrik,

Tak for input. Vi har fundet en løsning, og det var slet ikke så svært, for hans telefon kører åbenbart allerede over VoIP. Smile

På hans faktura var de komme til at beskrive det som et andet produkt, og derfor var vi i tvivl.

Tak for alle svar. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)