Jeg har efterhånden roet mig ind i mange ting, som nu skal munde ud i at jeg gerne vil oprette en virksomhed til at drive dette frem.
Hvad det egentlig handler om, er at jeg et stykke tid har lavet fritidssoftware, men det har givet lidt uventet success, og derfor vil jeg gerne tjene nogle skillinger på det, samt benytte virksomheden at udvikle nye software-produkter. I første omgang bare som en enkeltmands-virksomhed.
Samtidig går en ven og jeg og roder med ideen om at starte en webshop inden for et helt andet område, og så oprette et interessantskab til at håndtere dette, da vi er to.
Vil der rent praktisk (eller set fra SKATs side) være et problem i, at jeg er blandet ind i to virksomheder - et enkeltejet og et I/S? Og er der nogle åbenlyse faldgrupper jeg bør være opmærksom på?
jeg ved godt at du ikke spørger om det, men vil bare lige nævne at i skal huske at lave en I/S kontrakt, som beskriver arbejdsfordeling, ejerandel, fremgangsmåde ved tvistspørgsmå osv. osv.... For jeres egen skyld kan det virkelig godt betale sig at bruge lidt tid på dette, selv om i er gode venner nu så ved man jo aldrig. og en af jeg kunne have lyst til at stoppe på et tidspunkt uden at den anden nødtvendigvis har lyst til det samme og hvad er så fremgangsmåden der...
som sagt ved godt du ikke spørger om det og det kan være du/i har styr på den del allerede, men jeg har hørt om et par grimme eksemblem så jeg ville lige nævne det.