Jeg har søgt og søgt og jeg kan se at der har været mange indlæg omkring korrekt bogføring af Facebook-annoncer, men jeg kan ikke finde det svar jeg leder efter.
Jeg skal bogføre køb af Facebook annoncer, men hvordan? Jeg bruger Dinero. Hvordan gør jeg så det bliver korrekt? Hvilken konto osv.
Jeg håber der er en bogføringskyndig, der kan svare.
Tja, igen har jeg kun mit eget at gå ud fra. Men der kan jeg gå ind og fjerne koden for moms manuelt. I mit tilfælde står der et i (indgående moms), som jeg så bare fjerner.
Men hvis det er noget, du skal bruge jævnligt, ville det selvfølgelig være smartest, hvis du kunne oprette en ny konto, kun til annoncer uden moms.
lav en ny konto under kontoplan kald den 4150 - og som tekst f.eks annoncer uden moms (hvis de er det) og vælg ingen moms - og hvis det er ydelseskøb EU sådan noget facebook værk, så vælg ydelsesmoms EU og kald den annoncer med ydelsesmoms EU
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Tak for svar! Nu blev jeg meget klogere. Spørgsmålet er så om det ikke er Ydelseskøb EU? Det vil jeg mene er det korrekte - hvad siger du? Jeg er lidt usikker på hvad Ydelseskøb EU dækker over?
Hvis facebook er EU så er det ydelseskøb EU givet - Ydelse er noget elektronisk her - modsat vare - og bogfører du på den konto får du ydelsesmoms korrekt bogført og klar til angivelse (koster ikke noget men skal angives) du kan læse mere her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER