Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejder DU også for meget?

Side 6 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Vrøgum
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 22
Fra  www.opti-mal.dk Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sue.

det er selvfølgelig ikke sjovt at du har tegn på blodprop i benet og får medicin mod Gastritis, men jeg kan ikke lade være med at tænke lidt på, at hver gang folk bliver diagnosticeret med en eller anden ting, som kan indikere noget stressrelateret, så skyder man i de fleste tilfælde skylden på sin arbejdsbyrde. Jeg kender flere eksempler på folk som har døjet med blodpropper, stress og andre ting, uden nogensinde at have noget man kan kalde for arbejde.... Omvendt kan jeg også fortælle dig eksempler på folk, som har haft HÅRDT arbejde hele sit liv  uden at fejle andet end at have oplevet at have influenza, omkring hvert tiende år. Min pointe er, om ikke du måske ville have oplevet nævnte symptomer, om så dit arbejde bestod i et 8-16 job?

bare en tanke.

Med venlig hilsen

og god bedring 

Kenny A S Nielsen

Opti-Mal

Tilmeldt 18. Nov 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Giver det ikke mening at tage i svømmehallen med sine børn?, det tror jeg da det gør. Det er jo ikke kun ens arbejder der giver mening med livet. Det er også alle de små og nære ting, som alt for mange glemmer. Jeg er lige startet med min virksomhed - hvis man da kan kalde det det endnu - og jeg ved jeg kommer til at arbejde mange timer for at få det op at køre. Men jeg tror ikke jeg  bliver bedre og får mere succes fordi jeg arbejder 60 timer om ugen. Nu er det til dels min hobby jeg gør til mit arbejde, men jeg vil stadig have tid til at tage ud med kameraet eller være sammen med venner. Meeen den næste tid her bliver nok mest arbejde.

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle. 

Jeg har set der er kommet nogle nye indlæg og takker mange gange. Vil lige vende ordentligt tilbage når jeg har lidt mere tid, da jeg ikke synes jeg bare vil skrive et standard svar til alle.... men hellere et uddybende til alle, der henvender sig til mig. Håber det bliver indenfor kort tid, men har en lille med lungebetændelse samt masser arbejde der blev udskudt igår efter at jeg røg ind med nyresten... så min prioritet er lige familien og så skal jeg nok vende tilbage snarest. Nye kommentarer er velkomne, det er altid spændende at høre hvad andre gør for at kombinere at både familiesiden og det at være ildsjæl.

Jeg selv har taget alle jeres gode råd til mig og har indført en hel ugedag KUN til ungerne... og slukker helt den bærbare når jeg har klaret dagens vigtigste opgave. Det går fremad.... 

OG så har jeg tabt mig næsten 2 kg. med min kostomlægning :)

God dag til alle.

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

opti-mal tag:

Hej Sue.

det er selvfølgelig ikke sjovt at du har tegn på blodprop i benet og får medicin mod Gastritis, men jeg kan ikke lade være med at tænke lidt på, at hver gang folk bliver diagnosticeret med en eller anden ting, som kan indikere noget stressrelateret, så skyder man i de fleste tilfælde skylden på sin arbejdsbyrde. Jeg kender flere eksempler på folk som har døjet med blodpropper, stress og andre ting, uden nogensinde at have noget man kan kalde for arbejde.... Omvendt kan jeg også fortælle dig eksempler på folk, som har haft HÅRDT arbejde hele sit liv  uden at fejle andet end at have oplevet at have influenza, omkring hvert tiende år. Min pointe er, om ikke du måske ville have oplevet nævnte symptomer, om så dit arbejde bestod i et 8-16 job?

bare en tanke.

Med venlig hilsen

og god bedring 

Kenny A S Nielsen

Opti-Mal

God pointe... 

Jeg tror faktisk en sundere livsstil hvor motion og sund mad kan gøre meget i forhold til div. symptomer. Jeg fejler normalt aldrig noget - så derfor tror jeg det er arbejdsrelateret. MEN, siden jeg startede denne tråd har jeg ændret arbejdsforhold fuldstændigt og det har virkelig gavnet mig på flere punkter. Dejligt med jeres feedback - ind imellem hjælper det at få et los i løgene (dem jeg ikke har) 

:)

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lise Jensen:

Hej Sue. Har lige lyst til at give dig lidt helt lavpraktiske tips til, hvad du kan forsøge, for at hjælpe din krop til at slippe de spændinger, vi helt naturligt opbygger, når vi arbejder meget intenst. Spændingerne bliver først et problem, hvis vi ikke får sluppet dem igen,- så kommer både du og kroppen på overarbejde.

Måske kender du allerede "æggeurs-metoden"? Den går i al sin enkelhed ud på, at du sætter et æggeur el. lign. til 45 minutter, og så arbejder du koncentreret på din arbejdsopgave indtil uret ringer - uden svinkeærinder eller overspringshandlinger. Når uret ringer, slipper du arbejdet, stiller uret til 15 minutter, og holder pause fra computer, telefon m.m.

I pausen er det vigtigt at du laver noget, som får din krop og dit hovede til at slippe opspændtheden fra arbejdet.

Det er godt at få kroppen lidt i bevægelse, f.eks. med en lille gå- eller cykeltur, eller bare den tur ud i frisk luft, du selv nævner. Det kan også sagtens være nogle af de lidt rutineprægede opgaver i familien, som at ordne vasketøj, tømme opvaskemaskinen mv.. Og det kan være noget kreativt, at tegne, male, sy eller strikke lidt. Jo mere rutinepræget aktiviteten er, jo lettere falder du ind i en afslappet og nærmest meditativ tilstand, så din krop har mulighed for at genvinde ligevægten og heale sig selv. Det er selvfølgelig også godt at bruge pausen til at tanke op med noget sund energi, lidt frugt og grønt, en smoothie eller andet godt. Indimellem har du måske allermest brug for bare at lægge dig ned i 10 minutter og slappe af og lade tankerne flyde, eller lytte til god musik.

Når uret ringer igen, sætter du det og arbejder igen i 45 min, holder 15 min`s pause, osv.

Du vil sikkert opdage, at du arbejder langt mere fokuseret og effektivt, som sidegevinst.

Pas godt på dig selv, kh Lise

Hej Lise og tak for svaret.

Jeg er slet ikke typen på denne metode, men tak fordi du delte den. Måske sidder der nogen derude der kan benytte den med succes. 
Det er en indbygget lidelse hos mig, altid at skulle foretage mig noget. Og pauser holder jeg ikke.. men jeg har ændret min arbejdsmetode til at lave de 3 vigtigste opgaver færdigt og slukke PC'en helt og foretage mig andet derefter indtil jeg igen har tid om aftenen når ungerne sover, at arbejde videre. På den måde har jeg ca. 8-10 arbejdstimer i stedet for 12-15... meget mere fritid og hygge med manden og ungerne. :)

Tak igen.

Mvh Sue 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Tak for mange gode råd - det har været en hård tid og jeg har ikke haft meget overskud til amino... men nu begynder det hele at glide og det er bare en fantastisk følelse. 

Jeg har skåret ned på de opgaver der ikke betyder alverden lige nu og hér - og så har jeg pc/tlf frie søndage hvor familien laver hygge ting sammen. Har det meget bedre, og er også begyndt at motionere da jeg er overbevist om at en sund stærk krop kan klare et større arbejdspres. Så det var dejligt med lidt indspark og nye idéer til hvordan man kan undgå at leve for at arbejde, men arbejde for at leve!!!

;)

Peace and out!

Sue

Fra Favrskov
Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 29
Fra  CALLESEN CONSULT Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Take good care

Side 6 ud af 6 (57 indlæg)