Hej Mariane
Som en del af en ejerforening, så skal er der ikke rigtigt nogle regler for hvad, der må medtages i jeres varmeregnskab. I er som beboere i en ejerforening ikke beskyttede af de samme regler som i en almindelig udlejningsejendom. Det er tilgengæld de personer, der måtte bo i ejerforeningen i en fremlejet lejlighed.
Men som beboer og medlem af ejerforeningen, så er man underlagt det som generalforsamlingerne vedtager, og den forretningsorden som der er vedtaget gælder.
Men det korte af det lange, du skal tjekke at det der i regnskabet står anført som "ejendommens samlede udgifter" er præcis det samme beløb som værket har skrevet på opgørelsen, samt at dine månedlige (12 stk) indbetalinger af a conto varme, er identisk med det beløb der er anført som du har indbetalt.
Stemmer de to overens, så er der ikke noget at komme efter, så er den reelle udgift fordelt 100% og dine indbetalinger trukket korrekt fra.
Men begrebet fiktiv indbetaler er jeg ikke så vild med.... der må jo fremgå nogle navne på hvem der har indbetalt hvad. Men det kan også være hvis det selskab i har der udarbejder forbrugsregnskabet for ejerforeningen, har været ude at aflæse ved beboerskifte/salg af lejlighed, eller der er udskiftet en måler og beboeren skulle betale for den.
Det er udgifter der ikke har noget at gøre med selve varmeregnskabet for alle beboere, og kan derfor føres ved siden af.
Håbet det har hjulpet dig lidt videre ellers må du scanne det ind og sætte i indlægget.