Hey alle. Nu har jeg gennem et stykke tid prøvet at undersøge om der eksisterer nogen former for iværksætter kolletiver i DK idag. Det eneste jeg har kunne finde er nogle aminoer som vil lave noget i Miami....? hmm...! -kan det passe? Jeg vil SÅ gerne starte et iværksætter kollektiv i København (sorry til alle jer andre, men her bor jeg altså og vil derfor gøre det her). Og nej, det er ikke bare et kontorhotel med en masse dejlige iværksættere jeg søger.... min ide er meget mere "kollektiv" minded. Jeg forestiller mig at finde et stort kælder lokaler i kbh området, og så måske en 5-6 iværksættere, som selvfølgelig har hver deres rum og så et stort fælleslokale. Hver person må have deres eget (eller flere) firma og er sin egen chef i dette. Men der skal ligge et forpligtigende fælleskab i det, således at alle hjælper hinanden (ligesom her på amino) med deres projekter - eks. med et mandagsmøde hvor man foreligger sine problemer og kan få råd og vejledning fra de andre. Man skal være hinanens kollegaer og hjælpe hinanden hver dag som var man "rigtige" kollegaer. Grunden til jeg gerne vil lave dette, er fordi jeg er det som populært sagt hedder "serie-iværksætter" og at min energi ligger i at lave succeser, fremfor at tjene penge. Hvis jeg kan finde andre der ligeledes er iværksættere i hele deres krop og sjæl, så tror jeg man kan skabe et synergi forum som skaber den fedeste hverdag, samt muligheder for at være med til at opbygge en masse fantastiske projekter... Mit oplæg er selvfølgelig frit og alle der ønsker at starte noget lignende andre steder skal bare hoppe på vognen, men hvis der er nogen i kbh området som synes min ide er spændende og har lyst til at være med, så smid en post til mig, enten som svar, PB eller på mail jens@bohlbro.com Ha det godt derude. /Jens |
cool idé... den går sgu nok ikke herovre på vestkysten... men tankevækkende... det var noget man burde gøre noget mere...