Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er deal sites markedet mættet?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 201
Fra  http://www.Martinskallerup.dk Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes vel ca. 30-50 danske deal sites, hvoraf en del er nichedeals som fx. drinkster, mykids deal, winedeal og takeoffer. Men jeg synes egentlig at der er flere nicher som ikke er dækket og som kunne være utrolig interessante at arbejde med.

Så mit spørgsmål går på, hvorfor findes der fx. ikke en deal site for sport, bryllup osv.? Er markedet bare for lille, er "trenden" på vej ud eller hvad skyldes at disse nicher ikke findes?

Kom med dit bud :)

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 36
Fra  FashiModo Skrevet kl. 11:31

Personligt tror jeg dealsites i den afskygning som de er i i dag, vil se en tilbagegang. Det er meget få gange det kan være en god forretning for en virksomhed at indgå i et dealsite. Først skal de sænke prisen en hel del, og de skal give et hæftigt salær til dealsitet. Det kan i længden ikke løbe rundt, og det er få mennesker som shopper på dealsites som vil vende tilbage, når priser vender tilbage til det normale.

Jeg tror dog stadig der er plads til dealsites, men det kræver at brugerne foretager et 'merkøb', som de kan tjene penge på. F.eks. så er ideen med Stylebark at man ser et godt tilbud på f.eks. et par sko, og når brugeren så går videre for at foretage sit køb, så kan butikken lave et mersalg (når du har købt bukserne, mangler du selvfølgelig toppen der passer dertil). Hvis butikken kun skulle sælge på tilbud, ville det enten; ikke være tilbud, eller en meget dårlig forretning for butikken.

Så mit tip er at du skal finde en niche, og sørg for at give dine brugere (både butikkerne og brugerne) en god deal på den længere bane.

Stylebark - No bull****, bare tilbud!

Fra Køge
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 201
Fra  http://www.Martinskallerup.dk Skrevet kl. 11:46

Når jeg læser lidt rundt omkring på Amino har flere haft gode oplevelser med det.

Du siger at det ikke kan løbe rundt, men alligevel ser man samme deal blive genbrugt flere gange over en længere periode, så hvad bygger du dette på? :)

btw lækker løsning du har lavet. 

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 164
Fra  Praematures Skrevet kl. 13:29

Altså jeg er af den mening, at markedet mht dealsites er mættet når det gælder de store sites med den brede målgruppe og med det brede udvalg af deals.

Men tager man niche deals, så tror jeg nu sagtens man kan få et godt markedet der.. Tag f.eks myfirstdeal som har et niche deal sites til gravide/forældre. Det er et site der er blevet taget rigtig godt imod :)

Så tror nu godt man kan få noget godt ud af et niche deal site :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 13:44

Philip Andersen:

Personligt tror jeg dealsites i den afskygning som de er i i dag, vil se en tilbagegang. Det er meget få gange det kan være en god forretning for en virksomhed at indgå i et dealsite. Først skal de sænke prisen en hel del, og de skal give et hæftigt salær til dealsitet. Det kan i længden ikke løbe rundt, og det er få mennesker som shopper på dealsites som vil vende tilbage, når priser vender tilbage til det normale.

Jeg tror dog stadig der er plads til dealsites, men det kræver at brugerne foretager et 'merkøb', som de kan tjene penge på. F.eks. så er ideen med Stylebark at man ser et godt tilbud på f.eks. et par sko, og når brugeren så går videre for at foretage sit køb, så kan butikken lave et mersalg (når du har købt bukserne, mangler du selvfølgelig toppen der passer dertil). Hvis butikken kun skulle sælge på tilbud, ville det enten; ikke være tilbud, eller en meget dårlig forretning for butikken.

Så mit tip er at du skal finde en niche, og sørg for at give dine brugere (både butikkerne og brugerne) en god deal på den længere bane.

Men nu er pointen jo heller ikke, at butikker kun skal sælge på tilbud. De sælger jo stadig normalt. Dine "udregninger" mangler også lidt reklame-elementet. Det kan godt være, at man ikke tjener penge på det man sælger igennem deal-sites. Men det kan jo være en form for reklame eller blot en måde, at få dækket de faste omkostninger.

Jeg har købt en del restaurantbesøg igennem deal-sites. Og de steder jeg har besøgt har ofte været tomme. Jeg ville aldrig have fundet disse steder, hvis jeg ikke havde set dem på et deal-site. Og nogle af stederne har jeg besøgt igen til fuld pris, da jeg kunne lide stedet.

Med hensyn til nicher, så er det en fin idé. Man skal så bare sørge for, at man kan få nok deals ind til at der hele tiden er noget at komme efter. Det tror jeg kan være svært i mange nicher.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)