Jeg har forsøgt at søge lidt, men er ikke kommet til et konkret svar, og derfor håber jeg I kan hjælpe.
Jeg vil gøre det kort og præcist.
Jeg har min egen virksomhed. Jeg skal købe et produkt (WP-plugin) på vegne af en anden virksomhed. Produktet er uden moms, da det er fra et udenlandsk selskab.
Hvad skal jeg skrive på fakturaen (Jeg anvender Dinero) - Der spørges om hvilken konto det er (eks. varer/ydelser m. moms).
Jeg kan ikke svare præcist på dit spørgsmål, men kan guide til siden Sådan laver jeg bogføring. Den giver overblik over bogføring og ud fra dette overblik, kan du måske selv regne ud, hvad du skal gøre i dette tilfælde.
Købet skal bogføres på en konto for ydelseskøb udlandet - der er en for EU og en for uden for EU (2300 inden for eu eller 2550 uden for eu) som du kan finde i din kontoplan. Så bogføres IMPORTMOMS som i linket korrekt med 25% af værdien som importmoms under salgsmoms og samme beløb under købsmoms så det koster ikke noget, men er noget du skal angive til moms når du indberetter - og det vil fremgå af dinero
Salget skal bogføres som salg af ydelse med moms konto 1000 hvis det er til en dansk virksomhed (som jo så kan trække momsen fra) Du kunne sikkert også bruge udlæg - men det vil være mere kompliceret for dig og stiller en del krav til både den faktura du har fået og videresender, så jeg ville bare fakturere helt normal, hvor du jo også må tjene på det hvis du vil og kan
venligst John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Okay, det må være fordi jeg kun har gemt som kladde og ikke godkendt købet, at jeg ikke kunne se det under den endelige opgørelse. - Det giver selvfølgelig meget god mening.