Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig indberetning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus V
Tilmeldt 17. Nov 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!
Jeg har lige et ganske kort spørgsmål..

Hvis man har en enkeltmandsvirksomhed, og selvfølgelig skal indberette indkomsten på sin personlige opgørelse, kan man så ikke samle op løbende og så betale SKAT for et helt år, sidst på året? I stedet for løbende (a-conto)

Altså, hvor man ikke indberetter noget som helst i opgørelsen, før til sidste øjeblik og altså først når årsopgørelsen er klar, afregner med SKAT?

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 16:41

I så fald skal du "snyde" med din forskudsopgørelse. Jeg kender ikke loven omkring dette (hvis der da er en), men det er en dum idé, hvis der ikke er penge nok sidst på året til skatten.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:40

Loven er som klar nok. Kildeskatteloven fordrer at man forskudsregistrerer så loyalt man nu en gang kan, og betaler sin skat når pengene tjenes

Man kan naturligvis skrive 0 og så vente til årsopgørelsen. Det er ikke efter loven, men kan man argumentere med, at man ærligt regnede med, at det kunne blive 0 så er det vel en mulighed. Det vil næppe gå mange år i træk

Venter man til årsopgørelsen og det er et stort beløb kunne skat vel "brokke" sig over man havde skrevet 0 i forskud. Man vil jo også få renter på ved først at betale efter årets afslutning og strafrente efter 1/7 oven i.

Hvad fordelen skulle være, ud over at ha likviditet som er lynfarlig at bruge, kan jeg ikke se. Mangler man pengene så går det jo helt galt, og er der nogen man ikke skal skylde så er det skat (og Jønke vist nok Big Smile)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus V
Tilmeldt 17. Nov 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:43

Mange tak for svaret! :)

Jeg havde bare tænkt, at det ville være nemmest for mig at gøre det på dén måde, og at man med SKAT på en eller anden måde måtte kunne gøre det. Men hvis det ikke er en velset praksis, at betale skat på, vil jeg undlade det.

Go' weekend!

- Daniel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:52

du kan jo rette forskud op og ned lige så mange gange du vil frem til og med oktober (for at få sidste rate b til at kunne rettes for nov) så du kan sagtens starte forsigtigt og så når de ved mere, rette op eller ned

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)