Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

krav om kundetoilet i en bar

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

hej,

jeg kan ikke rigtig finde ud af reglerne omkring kundetoilet i en bar. jeg kan forstå, at hvis man har en restaurant eller en cafe, hvor man sælger mad skal der være kundetoileet med vask. men hvilken krav er der til en bar, hvor der kun sælges drikkevarer? skal man have kundetoilet eller det er nok med 1 toilet, som bruges af personale og kunder?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 05:52

Jeg har aldrig mødt et værtshus hvor der var et personaletoilet. Jeg tror roligt du kan gå ud fra at det ikke er et krav.

Webhosting og PHP-udvikling.
xsw.dk

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 09:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian Moos Lindberg:
Jeg har aldrig mødt et værtshus hvor der var et personaletoilet

Plejer du da at ligge ud med at spørge om du må bruge personaletoilettet, når du skal af med din øl?  Drinks Smile

Mvh. John.

Tilmeldt 14. May 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 09:53

Hej,

Så vidt jeg ved skal du have et kundetoilet for at servere alkohol, du kan vidst ikke få tilladelse uden. Jeg arbejdede i et lille pizzaria da jeg gik i gymnasiet og ejeren fortalte den eneste grund til han ikke solgte øl var fordi det krævede et kundetoilet.

Mvh. Dennis

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 10
Skrevet kl. 10:29
Jeg tror det har været et krav der, fordi i en pizzaria sælges mad, og derfor skal man have et separat toilet til personalet, der laver mad.
Jeg tænkte på IKKE at sælge mad, men kun drinks. Det er så et spørgsmål om jeg kan nøjes med kun 1 toilet i lokalet, som kan bruges både af kunder og personale? Nå, men jeg tror jeg skal en lille tur i byen i aften for at undersøge dette ;-) Tusind tak for jeres svar!
Fra Aarhus C
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:23

Til gengæld er der vist regler om at der skal være mindst to døre mellem (kunde-)toilettet og serveringsarealet.

Webhosting og PHP-udvikling.
xsw.dk

Tilmeldt 14. May 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:06

Kig en gang på denne artikel og bid mærke i sidste sektion med svar fra fødevare region nord:

Tissetrang er dit eget problem

Hvis din fire-årige datter bliver tissetrængende på indkøbsturen, kan du ikke forlange at låne personaletoilettet i Netto eller Fakta. Ekspedienterne er i deres gode ret til at sige nej.

"Jeg er mor til tre og brokker mig normalt ikke. Men nu er det blevet for meget."

Sådan lyder det i en henvendelse fra Anita Lauridsen fra Holstebro. Hun er mor til tre børn og fortørnet over, at medarbejderne i den lokale Netto-butik afviste at låne personaletoilettet ud, da hendes datter pludselig skulle tisse under et besøg i butikken.

"Hvem har ikke prøvet at blive fulgt gennem et lager eller op ad trapper for at få et barn på toilet? Hvordan forklarer man et barn på fire år, at hun ikke må låne toilettet?" spørger Anita Lauridsen.

Hun har klaget til discountbutikkens kundeservice og er pr. mail blevet lovet, at hun fremover godt må låne toilettet i Netto. Alligevel er hendes tissetrængende datter netop blevet afvist endnu engang, da hun pludselig ikke kunne holde sig midt under besøg i butikken.

"Svaret var atter et nej. De måtte ikke låne toilettet ud for Fødevarestyrelsen," siger Anette Lauridsen.

Den besked bekræftes af tilsynsførende Ejvind Holm fra Fødevareregion Nord.

"De butikker, som kun har et personaletoilet, må ikke låne det ud til kunderne. Årsagen er, at kunderne kan have en farlig sygdom, som via toiletbesøget kan smitte virksomhedens ansatte og dermed også de øvrige kunder," fortæller Ejvind Holm.

Reglerne siger, at der skal være et kundetoilet i serveringsvirksomheder, hvor folk kan sidde ned på en måde, der giver anledning til længere ophold. Der skal også være kundetoilet i serveringssteder med spiritusbevilling. Men i supermarkeder, grønthandlere, kiosker, discountbutikker etc., er der intet krav om kundetoilet.

Som Ejvind Holm fortæller skal der vidst både være personale og kundetoilet da det vel er en serveringvirksomhed OG der gives anledning til længere ophold i baren. Vil da i hvert fald mene de fleste godt kan lide at nyde sin øl :-)

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 16:18

Den hurtigste måde at få det rigtige svare på, er et opkald til din lokale fødevare region mandag morgen. De svarer hellere end gerne på den slags spørgsmål, faktisk er det en af grundene til at de er der.

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 10
Skrevet kl. 02:31
Jeg tog en the til Njalsgade I stedet for. Jeg fik at vide at hvis jeg skal have alkohol bevilling skulle jeg igennem en større indretning af lokalet. Der var ikke kun krav om 2 toiletter, men også det ene skulle også være til handicappede; bred indgang/ udgang, som kunne også bruges af handicappede og så havde de nogle krav om vasken og andre faciliteter.. Den ingeniør jeg snakkede med, sagde at det ville være en dyr fornøjelse og jeg måtte hellere søge et større lokale, hvor der var plads til alt. Jeg var meget overrasket at de kunne finde på at krave så meget , da jeg selv har set mindre barer med KUN 1 toilet, men han sagde, at hvis de eksisterede i rigtig mange år, så kunne man ikke bede dem om at lave om på deres lokaler, men alle de regler gælder når man skal oprette 1 nyt lokale som cafe/bar.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)