Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fungere CVR nummer og indkøb ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen igen igen folkens

Sidder lige og undrer mig over hvad CVR egentlig bliver brugt til. Er CVR bare et nummer der beviser du er momsregistreret, eller bliver det rent faktisk registreret hvad man køber ?

Hvis nu jeg får en aftale i hus med en leverandør, opgiver han så hvad han sælger til mit CVR nummer eller ?

Der hvor jeg vil hen er, jeg går og leger med tanken om en webshop og hente produkter hjem fra UK, og de fortæller mig, jeg kan købe produkterne uden moms (jeg får bare ingen købsmoms tilbage så) men bliver det registreret på CVR nummeret hvad jeg køber ?

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:39

CVR nummer er kun, at du er registreret i det centrale virksomhedsregister, Du skal ha tilknyttet en pligt, moms, importregistrering eller arbejdsgiver f.eks

Du skal selv i din bogføring styre moms og skat

Den der sælger i EU skal givet i sit land indberette salget på dit momsnummer, men der sker ikke noget automatisk - andet end evt til kontrolformål, du skal selv regnskabsføre og indberette alt 

Du har ikke moms som "udgift" hvis du er momsregistreret som virksomhed men skal bogføre og angive importmoms

Du har fået mange links tidl om import og meget af dette er besvaret hvis du gennemlæser dem

vh John H

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Skrevet kl. 20:11

Hej John

Tror ikke du forstod :)

Tænker mere, er der nogen fra DK der holder øje med hvad jeg indkøber fra UK ?

Og skal jeg i øvrigt være importregistreret hvis det er fra UK ?

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:49

Christian:
Tænker mere, er der nogen fra DK der holder øje med hvad jeg indkøber fra UK ?

Og skal jeg i øvrigt være importregistreret hvis det er fra UK ?
til nr 1 aner jeg ikke hvad formålet er med spørgsmålet - vel ikke at snyde nogen, men der er ikke nogen der registrerer dine køb fra EU ud over at det lokale eu land har fået indberetning om det  (og kan udveksle med Danmark) og dit regnskab bliver vrøvl uden korrekt registrering, så det er vel totalt ligemeget om nogen holder øje?

og nej du skal ikke være importregistreret for køb inden for EU = ex UK

vh

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Skrevet kl. 13:23

Nej jeg skal sgu ikke ha fingrene i klemme nogen steder, men det var nu bare for at høre hvordan det foregår mht. køb i udland :)

Og skide godt man ikke skal det :)
Hvis nu man vil begynde at importere, er det så muligt at ansøge om import også, eller skal der nyt CVR nummer til ?

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:36

det er bare et kryds i din registrering for import i ændringsblanketten under CVR så det er 2 min arbejde og så er den hjemme

vh

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)