Ganske enkelt... Nu har Google for første gang udgivet et officielt plugin til WordPress (http://wordpress.org/plugins/google-publisher/)
Jeg har selv prøvet pluginnet, der umiddelbart virker som det skal, men på kontoret er vi egentlig lidt splittede om tanken ved at Google nu hopper ind på WordPress-platformen officielt.
Vi har selv drøftet lidt fordele og ulemper, men vil gerne høre de fantastiske Aminoers bud og byde ind med vores egne senere.
Er det et smart move af Google, at have et officielt plugin (og måske flere) til WordPress? Hot or not? :)
Glæder mig til at se nogle gode holdninger til det.
I forhold til adsense er det vel ok, men da seo handler om at manipulere med bl.a. google's søgeresultater, er det altid værd at overveje hvor gode venner man vil være med google. I den sammenhæng vil jeg foretrække en anden plugin-leverandør, man ved aldrig hvad google med tiden putter af funktionalitet i sådan et plugin.
Andre plugins fungerer iøvrigt også med bing, så de bliver vel aldrig overflødige.
Har ikke selv prøvet det endnu men synes det virker som en positiv ting, så længe de ikke køber Wordpress for at inkludere det i deres blogger univers eller sådan noget
Rigtig god pointe Karsten - Google vil jo naturligvis ikke understøtte deres konkurrenter, så hvis man er ude efter en samlet løsning, bliver Google vel aldrig et rationelt valg. Tænker jeg? Men jeg kan jo tage fejl. :)