Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endnu en om enkeltmandsvirksomhed og skat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa folkens

Jeg sidder her og roder lidt med at hitte ud af indbetaling af skat :)

Jeg kan forstå jeg skal betale skat af overskud, og det ikke har så meget med min "løn" at gøre, da alt der er resten af overskuddet, i bund og grund er min løn :)

1# Men.. hvornår går det ind som "overskud" ?

Hvis nu jeg når året er ved at være omme, har 50.000,- stående på kontoen, vil det jo være overskud, men vil det stadig blive set som overskud, hvis nu jeg bruger pengene til hjemkøb af varer ?

2# Og er det korrekt forstået, at det er en god ide, at overfører samme beløb til en anden konto, når man udbetaler til sig selv ?
Eksempel : Jeg trækker 5000,- ud til mig selv som løn, og da jeg skal betale skat, vil firmaet også blive opkrævet et beløb på 5000dkr (hvis vi går udfra 50% i skat, jeg ved godt det ikke er beløbet, men håber i forstår pointen)

Mvh

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 23:46

Hej Christian

Jeg tror denne side svarer på dine spørgsmål - eller på en sådan måde, at du skal kan finde ud af det: Skat og egen virksomhed 

mvh

Mogens

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:51

Christian:
1# Men.. hvornår går det ind som "overskud" ?

Hvis nu jeg når året er ved at være omme, har 50.000,- stående på kontoen, vil det jo være overskud, men vil det stadig blive set som overskud, hvis nu jeg bruger pengene til hjemkøb af varer ?

2# Og er det korrekt forstået, at det er en god ide, at overfører samme beløb til en anden konto, når man udbetaler til sig selv ?
Eksempel : Jeg trækker 5000,- ud til mig selv som løn, og da jeg skal betale skat, vil firmaet også blive opkrævet et beløb på 5000dkr (hvis vi går udfra 50% i skat, jeg ved godt det ikke er beløbet, men håber i forstår pointen)

Ja hvad du hæver eller sætter ind privat har ikke spor med dit overskud at gøre - det foregør i status - læs SKAT PERSONLIG VIRKSOMHEDA

Varer du køber har værdi helt svarende til det du køber dem for og ligger de på lager så tæller de helt som penge i banken. De skaber slet ikke udgift eller påvirker resultatet andet end når de er solgt.

Du skal slet ikke tænke på hvad du har på bank kontoen, det har intet at sige. Det kan være penge til moms eller til ikke betalte regninger du har fået - ligesom der kan mangle penge fra dine kunder der har fået faktura men ikke betalt endnu

Du skal føre regnskab og kan ikke bruge bankkonto som resultat

2

Som du så øverst har det ingen betydning for skat hvad du hæver til dig selv, alt er dine egne penge og påvirker ikke din skat. Du beskattes af de overskud, uanset hvad du hæver eller ikke hæver og hævninger påvirker som sagt IKKE overskud

Firmaet opkræves i øvrigt ingen skat - det overskud du har beskattes hos dig og du betaler det som helt almindelig personlig skat

Overvej stadigt at tage hjælp med regnskab, skat og moms her i begyndelsen, du kan komme galt af sted ellers er jeg bange for, og det er ærgerligt når man har en masse ide om selve virksomheden, men mangler (helt naturligt) viden om andre ting, som skat og moms måske

Kan ikke huske om du har fået og læst denne: SKAT OG MOMS FOR NYE 

god vind med det vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 00:33

Du satme så god til at forklare tingene, selvom du nogen gange slår over i Vulapyk for experter :D

Men jeg fangede det hele, og endnu engang tak!

Har i nogen ide om hvad det vil koste at få en revisor (går jeg ud fra det er) til at kigge på det, og evt lære lidt fra sig ?

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:38

Christian:
Du satme så god til at forklare tingene, selvom du nogen gange slår over i Vulapyk for experter :D

Men jeg fangede det hele, og endnu engang tak!

Har i nogen ide om hvad det vil koste at få en revisor (går jeg ud fra det er) til at kigge på det, og evt lære lidt fra sig ?

En økonomiperson - sådan ca 300-400 kr i timen og de når meget på en time og kan både kontrollere din bogføring og alt hvis du har bilagene som scan i skyen og giver dem adgang til dit regnskabsprogram.

En revisor - dyrere men du behøver ikke revision og mange revisorer arbejder sammen med alm økonomipersoner der koster som nævnt i runde tal.

God ide at lade dem kigge over skulderen lidt i begyndelsen, f.eks. ved månedsafslutning og lære fra sig til dig - og så langsomt skyde det til ved moms afslutning hvis du vil spare - men afhængig af antal bilag vil det ikke være slemt dyrt at få det kigget igennem.

Evt kan du bogføre alt i kassekladde uden at trykke BOGFØR så det er til at ændre for den eksterne i begyndelsen, uden at skulle lave ting helt om

vh John H (volapykekspert Big Smile)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)