Hej Aminoer Der er noget jeg ikke forstår. Ifølge denne artikel: thorning-velfaerdsturisme-er-ikke-et-stort-problem og en masse andre medier, så er det en fordel, at f.eks udenlandske arbejdere tager til en gård i udkantsdanmark og får arbejde. Jeg forstår det simpelthen ikke. Hvordan kan det gavne den danske økonomi? For der er nu en dansker, der fortsat skal leve af overførselsindkomster fordi udlændingen har fået jobbet. Er der overhovet ingen, der er opmærksomme på dette problem i de offentlige debatter, eller er der bare noget jeg ikke har forstået?
Hvis det er tilfældet, og lønnen er den samme!!! så må det være fordi arbejdsgiverne foretrækker arbejdskraft, der er "sultne" nok efter arbejdet - og gider at gøre en indsats. Og det er man, hvis alternativet til at arbejde er dårligere end at arbejde. I de lande medarbejderne kommer fra ER alternativet dårligere. De VIL arbejde - og de VIL tage det arbejde de kan få. Men vil den danske arbejder også det, når de "tjener" det samme for at blive hjemme som hvis de skal arbejde og betale for transporten? Personligt tror jeg, at guleroden for at få de fleste op af stolen skal være, at man har mindst 1/3 mere til sig selv ved at arbejde frem for at lade være. Det tror jeg på I HØJ GRAD gælder den udenlandske arbejdskraft - og det er DERFOR de er glade for at arbejde i Danmark. Eller er der også noget her jeg ikke har fanget eller har vi noget af et problem, Danmark? Venlig hilsen, |
Meget apropro dit indlæg så har Danish Crown jo lige fyret over 400 medarbejdere fordi de sagde nej til lønnedgang i form af en - indrømmet - mærkelig investeringsordning.
Der har du fagbevægelsen igen i gang med at sejre sig selv ihjel som de har gjort så mange andre steder.