Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktiver i holdingselskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2133
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har tidligere fået MEGET gode input omkring Holdingselskab med driftselskab.

Jeg er igang med oprettelse af IVS holding, det tager "kun" 8 uger. Skype-Giggle

Nu har jeg lige et spørgsmål mere:

Jeg laver holding, jeg har et driftselskab (ApS) og et personligt (som inden 30 06 14) bliver skattefrit omdannet til ApS.
Gode råd fra John H og Henrik Koudahl Yes

Jeg påtænker at skifte min bil ud (hvide plader til hvide plader) jeg gider ikke, at jeg ikke kan køre på genbrugsstationen uden, at skal til møde med SKAT, som mener at der også var privat affald med. Hvis jeg registrerer denne i holdingselskabet, skal der så betales skat af denne ved privat brug? Eller skal holding opkræve leje?. Hvad med opkrævning af køretimer ved diverse rep. hos kunder?

Har en kunde, der leasede en "ren gulplade" til holding og lejede den ud til drift. Der kom et par dage efter det gamle skattemærke (før papegøjeplader) dermed alt kørsel tilladt.

Jeg fandt et Jacob Tøjner indlæg, hvor een spurgte efter det samme. Men jeg tror ikke, at Jacob har set dette. Han er jo altid klar med et grundigt svar. Yes

Jeg håber, at ovenstående kan forståes ellers må jeg jo til "blækkanden" igen.

På forhånd tak.

Johnny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46738
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver lidt skud fra hoften med usikkerhed på om jeg forstår dig.

Jeg forstår det som du KØBE hvidplade bil som købes og ejes af dit holdingselskab (det nye IVS) og vil høre om skat af privat bil og evt leje af bilen fra IVS holding til drifts ApS eller personlig virksomhed?

1

Du skal betale skat af fri bil hvis du har hvidplade bilen med hjem - den del er klar

2

Holding må mig bekendt godt leje den ud til datter selskabet (dit drifts ApS) til 100% ren markedsleje. Jeg har ikke forslag til hvordan det lejer til din personlige virksomhed som jo er dig, med mindre den drives i VSO. Jeg er ikke med på hvorfor bilen ikke i så fald købes af dit drifts ApS direkte

3

"køretimer" ved div rep kunder foretages jo så i firmabilen ejet af dit holding som jo betaler alle udgifter ved bilen, uanset du kører til en kunde eller privat, da jo betaler skat af fri bil

4

Overvej papegøje plader - eller ren gulplade i forhold til skat af privatbil, men det er et regnestykke som forudsætter kendskab til hele kørselsmønstret, privat/selskab

5

Overvej at eje bilen privat selv som hvidpladebil, før kørebog og få statens takster for km kørt for virksomhederne - nok det letteste scenarie som jeg ser det.

6

husk at bilen jo afskrives og at du (f.eks. i dit IVS) i dine selskaber skal se til at kapitalen ikke udhules hvis du bare køber den i dem og regn med risiko for at der kan blive afkrævet personlig sikkerhedsstillelse, hvis der indgår lån til køb af bilen

----------------------------------------------------

Da bil og farve på nummerplade i forhold til kørselsmønster er et meget konkret spørgsmål, så ville jeg ofre, at lade en revisor se på det, eller betale en som Martin123 (Jensen) som kan en masse om det stof, for at lave nogle helt konkrete opstillinger baseret på præcist dit kørebehov

Spørgsmålet om skattefri omdannelse af nuværende personlige selskab til ApS vil også kræve konkret vurdering for at beslutte om det er bedst/billigst eller om du bare skal stifte og sælge aktiver/goodwill ind.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2133
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Atter et meget uddybende svar.

1

Du skal betale skat af fri bil hvis du har hvidplade bilen med hjem - den del er klar

Det troede jeg kun var driftselskabet, men ok.

2

Holding må mig bekendt godt leje den ud til datter selskabet (dit drifts ApS) til 100% ren markedsleje. Jeg har ikke forslag til hvordan det lejer til din personlige virksomhed som jo er dig, med mindre den drives i VSO. Jeg er ikke med på hvorfor bilen ikke i så fald købes af dit drifts ApS direkte.

Det første er jeg også med på, jeg kører det ikke i VSO, måske kikke på det. Jeg vil jo selvfølgelig kunne køre privat i bilen også, derfor. Og så få så mange værdier som muligt i holding, for at komme over de kr. 50.000,00.

3

"køretimer" ved div rep kunder foretages jo så i firmabilen ejet af dit holding som jo betaler alle udgifter ved bilen, uanset du kører til en kunde eller privat, da jo betaler skat af fri bil

Også forstået. Kun for at få det belyst.

4

Overvej papegøje plader - eller ren gulplade i forhold til skat af privatbil, men det er et regnestykke som forudsætter kendskab til hele kørselsmønstret, privat/selskab

Papegøjeplader og ren gulplade - nej tak. Der er ingen sæder til mere en 2/3 og skal jeg på messe med kunder, så er den jeg køber mere anvendelig (7 sæder). Derudover kan jeg, her i kommunen, kører på genbrugspladsen med alt også privat uden at skal til 3. grads forhør.

5

Overvej at eje bilen privat selv som hvidpladebil, før kørebog og få statens takster for km kørt for virksomhederne - nok det letteste scenarie som jeg ser det.

Det tror jeg også bliver løsningen, sådan er den også idag.

6

husk at bilen jo afskrives og at du (f.eks. i dit IVS) i dine selskaber skal se til at kapitalen ikke udhules hvis du bare køber den i dem og regn med risiko for at der kan blive afkrævet personlig sikkerhedsstillelse, hvis der indgår lån til køb af bilen

Det er igen rart med "briller" udefra

Da bil og farve på nummerplade i forhold til kørselsmønster er et meget konkret spørgsmål, så ville jeg ofre, at lade en revisor se på det, eller betale en som Martin123 (Jensen) som kan en masse om det stof, for at lave nogle helt konkrete opstillinger baseret på præcist dit kørebehov

Jeg prøver, at lave en opstilling på det hele.

Spørgsmålet om skattefri omdannelse af nuværende personlige selskab til ApS vil også kræve konkret vurdering for at beslutte om det er bedst/billigst eller om du bare skal stifte og sælge aktiver/goodwill ind.

Ja, eller lade stifte et IVS drift sammen med holding, og den vej få et selskab mere?

Atter en gang tak, John

Johnny

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)