Har lavet en kæmpe fejl i Billy's Billing. I stedet for at oprette en kreditnota på en faktura, er jeg kommet til at annullere den. Er der en måde at ændre det på, rent bogførings mæssigt i Billy's Billing?
deres support plejer at være hurtig, men jeg kan nu ikke lige forstå du kan komme til at lave en sådan fejl, en annullering skal være umulig, med mindre de har noget der ligner Aminos papirkurv, hvor fakturaen ikke annulleres, men modposteres. Det er dog kun tilladt hvis fakturaen ikke er sendt til kunden, og der ligger en fuld bogføring man kan følge i posteringerne der viser, hvordan den er "tilbageført"
Skriv til deres support for det skal ikke være muligt bare at annullere noget som helst i en bogføring hvis det er bogført - uden der er et transaktionsspor som let tilbageføres, og så kan du kreditere og sende eller behold selv hvis du aldrig har sendt den forkerte faktura
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Så det du bør gøre er, at oprette kreditnotaen og sende den til kunden.
Når du har sendt kreditnotaen, så annullere du simpelthen denne.
Mvh
Stig
Hej Stig
Men problemet ligger i, at jeg ikke kan få lov at lave en kreditnota på fakturaen. Jeg har nu skrevet til BB support, og håber de svarer engang i morgen :-)
Kender ikke BB systemet men generelt er reglerne jo klare nok idag, at man ikke skal lave kreditnotaer uden at ha en faktura som krediteres. Kreditnota må ikke idag bruges som en - om man vil - modsat faktura, der gør at modtager ikke skal fakturere, men betaler bare vælger kreditnota.
De skal gerne hænge sammen med en faktura, og når en sådan ikke findes, er det som ikke så dumt hvis et system der bruges af folk (og skal kunne bruges af folk) uden stor regnskabsviden, siger nej tak til kreditnota uden faktura
Enig, lad os høre hvad BB forklarer, både om hvordan en sendt faktura kunne "annulleres" og løsningen så vi kan svare andre hvis lignende sker
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Kender ikke BB systemet men generelt er reglerne jo klare nok idag, at man ikke skal lave kreditnotaer uden at ha en faktura som krediteres. Kreditnota må ikke idag bruges som en - om man vil - modsat faktura, der gør at modtager ikke skal fakturere, men betaler bare vælger kreditnota.
De skal gerne hænge sammen med en faktura, og når en sådan ikke findes, er det som ikke så dumt hvis et system der bruges af folk (og skal kunne bruges af folk) uden stor regnskabsviden, siger nej tak til kreditnota uden faktura
Jeg mener, at min skitserede løsning også løser dette.
Kunden modtager en faktura og en kreditnota.
Internt vil der endvidere være en annulleret faktura og kreditnota.
Alle burde være glade.
Mvh
Stig
Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk