Da jeg statertede mit enkeltmands firma, indskød jeg 10.000 kr. fra min privat konto. Så slog det mig, om jeg senere hen kan trække 10.000 ud igen skattefrit?
Normalt bliver overskuddet jo bare beskattet, men er der mulighed for at man kan få indskuddet retur skattefrit?
Hvis det er enkeltmandsvirksomhed du har er det kun overskuddet af virksomheden du betaler skat af, her kan (en eller anden ret mig hvis jeg er forkert) man skyde så meget ind og ud privat, men det skal gøres med mellemregninger fra fra kontoen "
Ja som forklaret så er det du skyder ind ikke noget der påvirker dit resultat, det foregår i mellemregning - status
Dit spørgmål kunne gi mistanke om, at du mangler noget viden om regnskab og måske derfor dels får for få ting korrekt trukket fra- eller for mange ting forkert + ikke lavet skattemæssige korrektioner. Det kunne derfor være en ide at få det gennemgået af en økonomiperson - evt få et gratis tilbud via www.agera.dk
Du kan sagtens flytte de 10.000 tilbage uden problemer. Du bliver beskattet af overskuddet.
Med mindre du anvender VSO, så er der lidt ekstra regler :)