Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redigering i Joomla Offline

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Vestervig
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan godt være det er et dumt spørgsmål, og svaret ligger lige foran mig. Men hvordan kan jeg redigere i et Joomla website og først gøre det online når jeg er færdig?

Eksempel: Jeg vil gerne ligge en ny side online på mit site, og jeg vil gerne teste placeringer af ting på sitet inde det bliver online, hvordan kan jeg se det færdige resultat uden at gøre det online for alle besøgende?

Det kunne også være følgende:

Har et gammelt design, og vil gerne opdateret til nyt design. Der er jo en masse moduler der skal flyttes placeringer på osv osv, hvordan kan jeg gøre det, mens den gamle side kører, og derefter smide det nye online?

Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 334
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 14:08

Hej Benjamin,

- Log på i administrationen.
- Gå til Globale indstillinger
- Øverst finder du noget der hedder Site Offline. Aktiver denne.

Når man så går ind på din hjemmeside, vil man få et loginvindue. Her er det kun Super Admins der kan logge på.

Når du er logget på, vil du kunne arbejde med hjemmesiden i "fred".

Husk længere nede i Globale indstillinger og sætte "Robots" til no index / no follow. Så vil Google ikke interessere sig for din hjemmeside lige nu. Der er først, når du ændrer den tilbage til index / follow. 

Fra Vestervig
Tilmeldt 30. Nov 11
Skrevet kl. 14:10

Hej

Tak for svaret.

Det trick kendte jeg dog godt. Men vil jo meget gerne have siden aktiv imens? For eksempel når jeg redigerer en artikel på en side der eksisterer, er der jo ingen grund til at man lukker hele siden ned mens den redigeres.

Kan man ikke lave noget smart versionsopdatering?

Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 14:15

Du kan lave menupunkter, moduler ogartikler, som har adgangsrettigheder "Special". Når du så logger på fra frontend med dit Super admin login, så er det kun dig, der kan se menupunkterne. 

Benjamin Hammersholt:
Kan man ikke lave noget smart versionsopdatering?

Hvad mener du med versionsopdatering?

Fra Vestervig
Tilmeldt 30. Nov 11
Skrevet kl. 14:18

Hmm okay. Ja det kunne man jo gøre.

Versionsopdatering der mener jeg om man kan gøre så version 1.0 af artiklen (der eksisterer på hjemmeside nu) kan tilgåes af almindelige brugere, mens jeg laver version 2.0, og når jeg så er tilfreds med 2.0 så kan jeg overskrive 1.0? 

Kunne jo lave det som en ny side der har adgangsrettigheder Special, og så derefter flytte HTML teksten manuelt over i den rigtige artiklen. Det ville vel fungere?

Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 14:20

Hvilken Joomla version arbejder du med?

Fra Vestervig
Tilmeldt 30. Nov 11
Skrevet kl. 14:21

2.5 på det site jeg laver lige nu... Er der forbedringer på denne front i Joomla 3.X?

Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 14:24

Der er en del forbedringer i Joomla 3.2. Joomla 3.5 udgives til marts. Men det nye er bl.a. versionering af artikler, så du altid kan gå tilbage til en tidligere version af artiklen. Men det du gerne vil er jo lidt den anden vej.

Den hurtige løsning er som du selv er inde på, at oprette en arbejdsartikel og så flytte HTML'en, når du er tilfreds.

Fra Vestervig
Tilmeldt 30. Nov 11
Skrevet kl. 14:25

Super, tak for hjælpen.

Nu når jeg har dig, har jeg forsøgt at opdatere til 3.x. Men når jeg bruger komponenten joomla opdatering, finder den ingen opdateringer. Jeg har prøvet diverse guides på nette hvor man skal nulstille den og jeg ved ikke hvad. Ved du hvad der lige driller mig der?

Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 14:44

Ja, du skal lave en frisk installation med Joomla 3.2. 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)