Endnu et spørgsmål til de kvikke Aminoer Jeg har læst om nogen, der har fået et firma til at lave en hjemmeside for sig. Kunden "overtager" nu siden. Efter noget tid vil kunden have en anden aftale med et andet firma (jeg tænker at der i den første aftale lå noget med vedligehold af side og nyoprettelser af vare o. lign.) nu siger det firma der har lavet siden at de ejer siden og at kunden ikke kan tage det med de har lavet?
Jeg kan meget vel tage fejl. Men hvem ejer domænet/hjemmesiden (eller blander jeg tingene totalt?)
Det er sådan at jeg står og skal til at bygge endnu en side op. Jeg tænker at få et firma til at gøre det, da min webman har meget om ørerne lige for tiden. Mit spørgsmål er: kan vi komme i en situation, når siden er færdig og vi vil overtage siden, så siger det firma der har lavet den at det er deres side? Er det noget man aftaler med firmaet inden de får opgaven eller hvad gør man?
Jeg håber I kan forstå min lidt kringlede måde at forklare mig på |
Det er jo noget der står i den kontrakt der skal underskrives. Og det er bestemt ikke normen at gøre sådan at firmaet der har lavet siden ejer den.