Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til domæne

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vestervig
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer


Jeg har en potentiel kunde som skal væk fra hans nuværende hosting løsning hvor han betaler et månedligt fee for vedligeholdelse og drift af hans hjemmeside.

Kunden har sagt til at han vil opsige det hurtigst muligt, som svar siger den nuværende hosting så at de ejer domænet (som han bruger i hans virksomhed) og at han derfor mister det hvis han opsiger det.


Må de virkelig det? Tilhører domænet ikke virksomheden, selvom det lige nu er registreret i hans hostingfirmas navn?

Hvad kan jeg råde kunden til at gøre?

Tilmeldt 28. Aug 10
Indlæg ialt: 46
Fra  hvemkommer.dk Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt ikke det kommer an på hvem der er registrant hvis det er .DK så slå det op her så får du svaret med det samme

https://www.dk-hostmaster.dk/

Fra Vestervig
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen registranten, ejeren af domænet, er jo som sagt hosting selvskabet.

Men hvis han opsiger sin løsning ved hosting firmaet, så må han vel skulle have domænet flyttet over til ham, da hans virksomhed har brugt det som firmaadresse??

Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det er et .dk domæne, så er der ingen tvivl: din kunde har ret til sit domænenavn, og kan få det overført  ved at køre en klagesag hos DK-Hostmaster.

Dét bør din kunde skrive i en mail til sin tidligere host, bare så de er klar over, at han kender reglerne, og at han véd at retten til domænet er hans. Så kan det være de retter ind uden en klagesag, for den kan godt tage tid.

Husk også, at de må ikke tage betaling for at overdrage ham domænet, udover den regulære pris på et domæne.

Hvis det er et .com eller andet, så er sagen lidt anderledes.

Tilmeldt 28. Aug 10
Indlæg ialt: 46
Fra  hvemkommer.dk Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

sorry læste lidt hurtigt. Jeg er ikke skråsikker men det mener jeg ikke at han har krav på, selvom det nok ville være mest fair.

Domæne rettighederne er meget forkravs styret i modsætning til eks. hans eventuelle varemærkeretslige rettigheder.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)