En kunde har ikke betalt og det drejer sig om et mindre beløb, i stedet for at sende sagen til Inkasso, har jeg valgt at lukke for produktet og vil nu oprette en kreditnota. Men hvordan?
Den første faktura var på 186,00 kroner, herefter er der sendt tre rykkere som kunden ikke har svaret på.
Beløbet er nu, efter den seneste rykker 487,11 kroner.
Jeg bruger Dinero, og går derfor ind på den forfaldne faktura og trykker "Opret kreditnota", men der viser den jo kun fakturaen, og kreditnotere derfor vel kun de 186,00 kroner? Eller?
Du kan i princippet ikke bare udstede en kreditnota fordi din kunde ikke betaler. Ved en kreditnota tilbageføres momsen også - og den skal du betale uanset at du ikke gider opkræve gælden.
Du kan i princippet ikke bare udstede en kreditnota fordi din kunde ikke betaler. Ved en kreditnota tilbageføres momsen også - og den skal du betale uanset at du ikke gider opkræve gælden.
Synes ikke rigtigt at jeg har fået et brugbart svar. Hvad gør jeg med de penge her som jeg ikke har fået?
Nej det blev til en lille omvej kan jeg godt se. Men du kan, når du har sendt rykker(e) godt lave en kreditnota og tilbageføre moms, fordi beløbet er under 3.000 kroner. Så tilbage står det oprindelige spørgsmål. Jeg er ikke Dinero-kyndig, men kan du ikke lave en manuel kreditnota, hvor du selv kan udfylde varelinjerne og beløb? Evt. bare med modsat fortegn ved antal?