Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps/IVS som 15 årig

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 12
Indlæg ialt: 31
Fra  SB Group Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, vil det blive mere besværligt med overdragelsen, hvis man også stifter et holdingselvskab?
Og regner ikke med at selvskabet kommer til at bruge mere end det beløb jeg har til at skyde ind, så kan de vel ikke hæfte for noget?

Vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:25

Ikke som sådan mere besværligt ved stiftelsen - du kan sige dobbelt arbejde men da det jo er ret lidt arbejde er det ligemeget vil jeg sige. Proff stiftere tager vist idag ca 1000 kr for et IVS med alle papirer og stiftelse og giver holding oven i til halv pris.

Derimod er det jo mere besværligt ved regnskabet, hvor der er to regnskaber og resultatet i drift skal konsolideres med holding, ligesom der kræves hver sin selskabs-bankkonto til dem.

Du kan nok risikere ikke selv at kunne aflægge korrekt årsregnskab efter loven med det som kræves i et selskab og nok endnu mindre hvis du har holding på, så regn med lidt omkostninger til hjælp der. Alt fra 0 kr hvis du helt selv kan eller får gratis hjælp til 8-10.000 kr typisk som min. for hjælp fra en revisor og mere hvis du vil ha revision oven i og mere hvis der er mange bilag.

Nej hvis du ikke bruger mere end det du skyder ind kan de ikke komme i problemer med kapital beredskabet og dermed ikke til at hæfte. Det er klart at hvis du skyder 1000 kr ind og de forsvinder måske til stiftelsen så skal du jo ikke købe så mange blyanter og andet før end kapitalen er røget, men hvis du sørger for at selskabets kapital altid er til stede, er der ikke et problem i den retning- husk arbejdsskadeforsikringen. Jeg TROR ikke den er lovpligtig for ejer i Holding hvis holding er registreret som finansielt selskab, så EN forsikring hvis du selv er eneste ansatte vil jeg mene dækker men hør forsikringen, at der ikke er krav på hovedaktionæren også i unoteret selskab. (din far f.eks. )

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Oct 12
Fra  SB Group Skrevet kl. 20:46

Okay mange tak, har da planer om at skyde 20.000+ ind, så der er noget at arbejde med. 

Tilmeldt 4. Oct 12
Fra  SB Group Skrevet kl. 20:48

Og har du evt et link til dem der stifter selvskaber til 1000 kr? :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46

desværre ikke. Jeg husker det som at http://www.ditselskab.dk/bestilling/bestil-ivs-en.php tidligere annoncerede med 995 kr for stiftelse af IVS men det ser jo ud til at jeg enten ikke kan huske (Jacob Tøjner - har I øget priser eller er jeg glemsom - du er jo aktiv herinde for reklame så den kan du vel besvare) eller de har øget prisen fordi det var sværere end de lige troede

Jeg kan ikke linke til under 1000 kr uden selv at skulle surfe, og det kan du selv gøre Big Smile EDIT   jo her http://www.juristeri.dk/side.asp?Id=138139 

god vind med det

Tilmeldt 4. Oct 12
Fra  SB Group Skrevet kl. 21:49

Bare i orden, kunne være du lige kunne huske hvor det var. Men jeg surfer lidt videre selv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:50

Tilmeldt 4. Oct 12
Fra  SB Group Skrevet kl. 21:53