Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min bank har hævet for "revisorforespørgsel"

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har fået tilsendt udbetalingsnota fra samtlige mine firmaer og kan se at banken for alle firmaer har hævet et gebyr på kr. 750,- som de kalder "revisorforespørgsel".

Nogen der ved hvad det er ?

Jeg har selvfølgelig sendt e-mail forespørgsel om samme til min kontakt hos banken, men de har af gode grunde først åbent på mandag og svarer derfor ikke før.

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det dækker over udgifter på ting din bank har udleveret til din revisor, det vil som regel være kontoudtog de har lavet for dig, eller opgørelse af værdier osv. kan din bank kun svare på hvad de har udleveret, men det er noget som banken har brugt tid på at sende til din revisor Smile

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Banker kalder det en revisorforespørgsel, vi almindelige kalder det for en engagementforespørgsel. Banker tager kr. 750 i gebyr for at udfærdige forespørgslen. Den bruges af revisor til at afstemme de engagementer du måtte have med din bank og få dem korrekt med i regnskabet. Det er noget du selv har givet din revisor lov til at måtte indhente fra banken - gebyret var der vel også sidste år? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Og det er helt standard at der er gebyr for revisorforespørgsler - nogen banker mere end andre, men de 750 kr lyder som ret standard for en del. Revisor kunne som godt ha gjort dig opmærksom på, at en sådan forespørgsel er krav og at der er en pris

Har du overvejet om du behøver fuld revision eller kunne nøjes med erklæring som mig bekendt ikke fordrer forespørgsel i bank - for nogen af selskaberne

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, men hold da op det er træls. Hvad er det for oplysninger revisoren indhenter, som han ikke kunne have fået ved at spørge mig ?

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis forespørgslen bliver rettet til dig og ikke banken vil revisor ikke opnå det eksterne stærke revisionsbevis som han får ved at spørge banken direkte. Du kunne i teorien modificere og undlade oplysninger du giver til revisor.

Har du revision eller udvidet gennemgang på dine selskaber? Ved udvidet gennemgang (mindre sikkerhed end revision) er engagementforespørgslen et krav, mens man kan argumentere for at undlade den ved revision. Hvorfor har jeg ikke helt forstået endnu, men jeg er trods alt også ''kun'' elev :)

Fra Næstved
Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

IT-Konsulenten:

Tak, men hold da op det er træls. Hvad er det for oplysninger revisoren indhenter, som han ikke kunne have fået ved at spørge mig ?

Revisoreleven har ret - det er blandt andet et spørgsmål om at oplysninger, der kommer direkte fra den eksterne part, er et stærkere revisionsbevis end de oplysninger, der har været gennem dig. 

Det er oplysninger om hvilke konti du har, hvilke lån du har, om der er stillet sikkerheden, om du kautionerer for nogen engagementer mm - i det hele taget en opgørelse af engagementet. 

Det er korrekt at revisor oftest også kunne få oplysningerne fra dig også, men dels vil det ofte være et krav at revisor indhenter opgørelsen - dels vil det tit koste mere end 750 i revisorhonorar, hvis han skal indhente oplysningerne særskilt. 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar alle sammen.

Nu ved jeg hvad det er og hvorfor. Synes dog det er noget heftigt gebyr banken tager sig, men sådan er det jo.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)