Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må min ven sælge varer til mig uden profit ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Dec 13
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i en meget underlig situation, for jeg har lyst til drive en webshop og uheldigvis kommer jeg på kontanthjælp næste måned.

Så det nytter ikke have et CVR nr. Jeg tænkte på lad min ven som har et CVR importere nogle produkter til mig og så sælge til mig uden profit. Altså irealiten køber produkter og betaler udgifter mv.

Må  min sælge de produkter til mig med 0 kr i profit ?
Den faktura han laver til mig, skal der står mit navn eller cpr nummer på ?

Jeg har tænkt mig at sælge produkterne og omsætningen overstiger ikke 50.000 kr 

Kan jobcenter kræve at jeg sælger de produkter før jeg kan få kontanthjælp.
Hvis de gør, kan jeg så fortæl jeg prøver sælge dem, men det går meget laaaaangtsomt? 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:07

"Du kan ikke få kontanthjælp, hvis du eller din ægtefælle har formue. Kommunen ser dog bort fra beløb på op til 10.000 kr. pr. person.
Formue er fx penge og værdier, som let kan omsættes til penge." Kilde

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 24. Dec 13
Skrevet kl. 13:14

Jamen når jeg har købt de produkter af ham. Så kan de jo ikke sælges så let :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:15

Ja din ven må sælge til dig, så længe han dækker alle sine egne omkostninger skal han ikke ha fortjeneste. Han skal fakturere med moms til dig og altså minimum indkøbspris + hjemtagelsesomkostninger og evt adm omk han har. Der skal stå dit navn eller CPR på fakturaen - han og skat skal kunne identificere dig ud fra fakturaen helt enkelt - så navn og adresse skal være nok, bare du kan findes som person ud fra det.

Du må sælge uden moms hvis du ved omsætningen ikke overstiger 50 t på 12 mdr MEN jeg er sikker på, at du ikke må hvis du er på kontanthjælp. Du er nød til at få kontanthjælpskontorets godkendelse hvis du skal drive nogen som helst form for virksomhed, med eller uden moms, ellers kan du straffes ganske hårdt. Det handler ikke om at du ejer produkter eller om at de sælges langsomt, det handler om, at du slet ikke må drive nogen form for virksomhed, med eller uden moms, hvis du får kontanthjælp - som udgangspunkt, men tal med dem, om du kan få OK, hvis alt modregnes - og få det skriftligt. Både du og evt din ven kunne straffes hvis det var et forsøg på det der så kedeligt hedder "socialbedrag"

Jeg tror du får NEJ,  for kontanthjælp må ikke fungere som skjult iværksætter støtte. Brug al din tid på at komme ud af kontanthjælp og i arbejde - deltid, fuldtid, dagarbejde, aftenarbejde, week-end arbejde - og byg så virksomheden op sideløbende med en eller anden form for arbejde - kontanthjælp er noget skidt at sidde fast i - men jeg ved godt at arbejde ikke altid hænger på træerne. Jo mere fleksibel du er - jo lettere at få arbejde

God vind med det

vh John H

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:18

Samosa:

Du forsøger altså at omgå loven ved at investere din formue i et varelager, som du vil bilde kommunen ind ikke er let omsætteligt? Hvorfor bruger du ikke tiden på at finde et job eller tage en uddannelse i stedet?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:21

Samosa:
bimlende ligemeget i forhold til kontanthjælp og formue. De har præcist den værdi de havde da du købte dem, ellers havde du vel ikke købt dem

Tilmeldt 24. Dec 13
Skrevet kl. 13:31

Jeg forsøger også finde arbejde...... men men også have den webshop, så finder bare en måde til gøre begge dele

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 13:54

Held og lykke. Alt hvad du tjener ved siden af, skal trækkes i kontanthjælp. Hvis du køber varer der ikke er lette at sælge igen, hvorfor så købe dem i første omgang? Og hvis de er umulige at sælge, ville du bestemt ikke sælge den via webshop i første omgang.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 14:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du må INTET tjene på kontanthjælp :)

Og er det din webshop du vil køre på den måde, ser de på det som sorte penge, og så klapper fælden alligevel :)

Jeg har selv været på kontanthjælp i smart 2mdr, og jeg HADER det.. derfor vælger jeg pr. 1. feb. og sige fuck det, og CVR registrere mig.. så må jeg sgu ud og kæmpe endnu mere for det, men det er ikke en umulig opgave :)

I øvrigt.. se på Coop's hjemmeside.. de søger MASSER til at sidde i kassen i de forskellige kæder.. og er du så vild for at få et arbejde, så er mulighederne mange.. lønnen er ikke en million, men set lyst på det, behøver du kun 5600,- før skat, som din kontanthjælp hedder nu, for at få samme indtægt.. så alt over det er jo bare en bonus ;) jeg mener de lønner med 18k før skat i Coop.. så det er ca en dagpengesats du vil få :)

Pas på ikke at fuck for meget med kommunen, for fælden klapper big time hvis de finder ud af det.. og offentlig gæld er bare ikke skide godt :)

Held og lykke!

Mvh
Christian

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)